اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مجموعه‌ «شعر ما» به دست نوجوانان می‌رسد

مجموعه‌ ۱۰ جلدی «شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران پیش‌کسوت به‌زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب می‌شود.

مجموعه‌ «شعر ما» به دست نوجوانان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه سالاروند به عنوان دبیر این مجموعه گفت: مجموعه «شعر ما» در پاییز سال ۱۳۹۸ شکل گرفت و قرار شد منتخبی از شعرهای شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت برای نوجوانان منتشر شود.

او افزود: از همان ابتدا قرار بر چاپ ۱۰ گزیده مستقل از ۱۰ شاعر بود. برای انتخاب شاعران، با در نظر گرفتن گوناگونی سلیقه و علاقه‌های مخاطبان، علاوه بر تنوع قالب‌ها (کلاسیک، نیمایی، سپید و...) تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری را در نظر داشتیم و به همین منظور نام‌های متنوعی در این مجموعه به چشم‌ می‌خورد که در این میان می‌توان به شمس لنگرودی تا محمدحسین مهدوی (م. موید) و محمدعلی بهمنی و... اشاره کرد.

دبیر مجموعه‌ «شعر ما» در توضیح شیوه‌ی گردآوری این آثار گفت: «برای انتخاب شعرها با بسیاری از دوستان شاعر گفت‌وگو کردیم و در مواردی هم فقط به خواندن کتاب‌های چاپ شده بسنده نکردیم و برای یافتن برخی شعرهای پراکنده، مجله‌های مختلف و صفحه‌های مجازی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. همچنین برخی از این دوستان، لطف کردند و تعدادی شعرهای چاپ نشده را نیز در اختیار ما قراردادند.

این شاعر ادامه داد: مهم‌ترین اصل در انتخاب شعرها، توجه به سن و سال و حس و حال مخاطب نوجوان بود. پس با در نظر داشتن نیازها و گرایش‌ها و درک و فهم متفاوت نوجوان امروز و در عین حال جلب توجه او به تماشای ابعاد دیگری از زندگی، کشف‌های جدید و تجربه‌های تازه و... به این انتخاب‌ها رسیدیم.

وی ادامه داد: از این ۱۰ مجموعه پنج دفتر در مرحله پایانی چاپ و چهار دفتر در مرحله صفحه‌آرایی است.

قابل ذکر است بنا بر اعلام اداره‌کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مجموعه در نیمه‌ اول سال ۱۳۹۹ منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول