اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تهیه نقشه جامع فرهنگی و اجتماعی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد/برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی در حوزه خانواده

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگی و اجتماعی از تهیه نقشه جامع فرهنگی و اجتماعی شهرهای استان خبر داد.

تهیه نقشه جامع فرهنگی و اجتماعی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد/برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی در حوزه خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت الاسلام سید نصیر حسینی در دیدار با مسوول دفتر نمایندگی قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه خانواده از ضروریات است و دستگاه‌های دولتی مشارکت بیشتری داشته باشند و در کنار تلاش ادارات مردم هم به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: اینگونه امور موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی می‌شود اگر از مردم کاری خواسته شود احساس مسولیت کرده و وارد عرصه و صحنه می‌شوند که یکی از رازهای بقای نظام و انقلاب همین حضور مردم در عرصه است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های دفتر آستان قدس در حوزه فرهنگی و اجتماعی به ویژه حوزه خانواده کار ارزشمندی است و باید حمایت شود، استان در بحث فرهنگی و اجتماعی عقب‌ماندگی‌هایی دارد  که باید جبران شود و در کنار کمک مالی به مردم مسائل فرهنگی،اجتماعی و خانوادگی خانواده‌ها را مد نظر قرار دهد و برای کاهش آنها تلاش کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد از تهیه نقشه جامع فرهنگی و اجتماعی شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: 12 و 13 نقطه در مرکز استان و سایر شهرها مشخص شده که باید مساجد، حسینیه‌ها و مجتمع فرهنگی در این مکان‌های احداث شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل نبود مکان مناسب برای اجرای طرح‌ها و برنامه فرهنگی و اجتماعی حوزه خانواده پیگیری و رفع می‌شود، عنوان کرد: در شهرک امام حسین یاسوج در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی مشکلات زیادی وجود دارد که دفتر آستان برای کاهش و بهبود وضعیت در این منطقه تلاش و اقدام کند.

قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در استان ستار هدایتخواه مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: آستان قدس استان برای توجه به تمام ابعاد حوزه خانواده فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را شروع کرده که با جدیت ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: در همین راستا اتاق عفاف و حجاب تشکیل شده، طرح خادم یاری خانواده اجرا می‌شود، بحث همسریابی در قالب شفاعت نیکو و ازدواج آسان انجام و مرکز مشاوره خانواده تاسیس شده که همه این فعالیت‌ها در قالب قرارگاه شهید سلیمانی تجمیع و برنامه‌ریزی شده که برنامه‌ها از سنین کودکی و مهد کودک‌ها شروع و تا سنین بالا و مراحل نوجوانی ادامه داشته باشد.

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محصولات فرهنگی در حوزه خانواده تولید شده است. 50 جلسه خانگی بنت‌الزهرا در محلات استان برگزار شده که در این جلسات سبک زندگی اسلامی ایرانی به خانواده‌ها ارائه و در کنار آن نیازهای معنوی بررسی و رفع می‌شود.

هدایتخواه با اشاره به کمبود فضا برای اجرای بهتر و مطلوبتر برنامه‌ها گفت: انتظار داریم مسوولان استان حمایت کنند تا بهتر بتوانیم این برنامه‌ها که در راستای کاهش آسیبها است اجرا کنیم در این برنامه‌ها حداقل به مدت 5 سال با خانواده‌های جامعه هدف تعامل و ارتباط وجود دارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌های حوزه خانواده بحث فرزندآوری و افزایش جمعیت برای عمل به منویات رهبر انقلاب در مورد افزایش جمعیت است که جزء برنامه‌های است که باید دنبال شود، با حداقل امکانات و اعتبارات این برنامه‌ها را انجام می‌دهیم و یک ریال اعتبارات دولتی استفاده نکردیم.

هدایتخواه با اشاره به اجرای طرح حسنا بیان کرد: در این طرح خانواده‌های فرزند اول به لحاظ تغذیه و آموزش خدماتی به آنها ارائه می‌شود که هدف از این کار تربیت نسل سالم و انقلابی است.

انتهای پیام/82024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول