اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

اینستاگرام به یک مسأله بحران زا تبدیل شده است

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی گفت: اینستاگرام امروز به یک مسأله بحران زا بدل گشته و این معضل ناشی از کم کاری همگان است.

اینستاگرام به یک مسأله بحران زا تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، جواد جاویدنیا معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، در برنامه انعکاس رادیو گفت و گو، با طرح این موضوع که آیا هیچ کشوری اجازه می دهد دشمنان بیگانه دست به تأسیس مراکز فرهنگی در جامعه آن ها زده و برنامه ریزی کنند، گفت: در ادامه باید بپرسیم آیا خطر اینستاگرام از ماهواره یا شبکه بی بی سی کمتر است؟ البته مقایسه با بی بی سی لطف در حق اینستاگرام است؛ چنین اپلیکیشنی را باید با شبکه های پورن ماهواره ای مقایسه کرد.

وی شبکه اجتماعی «اینستاگرام» را با صفت کثیف خطاب قرار داد و افزود: این شبکه با کمک گرفتن از صداوسیما، سازمان تبلیغات، دستگاه های فرهنگی، مسئولانی که این شبکه را به رسمیت می شناسند و آموزش و پرورش، رسمیت یافته است. گویی به یک شبکه پورن اجازه فعالیت در کشور را داده باشیم و حتی خودمان در جدول زمانبندی پخش آن حضور یابیم.

جاویدنیا آثار مخرب اینستاگرام را نکوهید و این شبکه را نزد افکار عمومی و مسئولان کشوری نظیر آمریکا، کثیف و بی اخلاق ترین دانست.

وی در رابطه با مقوله فروش وی پی ان(VPN) در زمان مسئولیت اش گفت: بنده آن زمان عرض کردم 6 ماه تمام اختیار اجرایی با نیروهای انقلابی در قوه قضاییه بدهید. اگر این موضوع را ساماندهی نکردم، مرا اعدام کنیم و این مسئله را مکتوب نوشتم. 

اینستاگرام به یک مسأله بحران زا تبدیل شده است

همچنین در ادامه محمدصادق افراسیابی معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد لزوم حرکت به سمت تولید قدرت و ثروت در فضای مجازی را متذکر شد و تاکید کرد این مسیر توسط اینستاگرام برآورده نمی شود.

وی بیان کرد: اینستاگرام بازی در زمینی است که قواعد آن توسط دشمن طراحی شده و به معنای زیر سوال بردن اقتدار و حاکمیت ملی است. جمهوری اسلامی نگاهی مکتبی به اسلام و ایران دارد و همانطور که صداوسیما دست به گسترش شبکه های برون مرزی می زند، همین رویکرد انقلابی باید در فضای مجازی دنبال شود.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی تصریح کرد: اینستاگرام امروز به یک مسأله بحران زا بدل گشته و این معضل ناشی از کم کاری همگان است. جای سوال است که سازمان صوت و تصویر فراگیر بعد از تاسیس، چه میزان به اینستاگرام پرداخت؟ در حالیکه این نهاد توان خود را بر پلتفرم های داخلی معطوف کرد و از رقیب غافل ماند.

وی با بیان اینکه معضل اینستاگرام مقوله ای ریشه دار است، ادامه داد: اداره کل تبلیغات ارشاد ضمن رصد شبکه های ماهواره ای، جلوی تبلیغات تولیدات داخلی را می گیرد و باتولید کننده مذکور برخورد می شود ولی چنانچه همین کار در اینستاگرام اتفاق افتد، با ما برخورد می کند. بدین معنا که قانون گذار در خصوص این شبکه اجتماعی منفعل عمل کرده است.

افراسیابی اظهار داشت: بر اساس آمار درست زمانی که شاهد شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بودیم، یبشترین محتوا راجع به ایشان در بستر تلگرامِ فیلتر شده رد و بدل شد؛ در حالیکه حاکمیت باید مسأله را شناسایی و حل کند. فیلتر کردن پاک کردن صورت مسئله است و همانطور که دیدیم فیلتر تلگرام این برنامه را از سبد مردم پاک نکرد. بنابرین فیلتر اینستاگرام، راه حل نیست.

مبنای قانون تنها فیلترینگ نیست

در ادامه رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی، در خصوص فیلترینگ و مسدود کردن اینستاگرام گفت: به این سوال نمی توان پاسخ بله یا خیر گفت؛ بنده طرفدار و مطالبه گرِ فعالیت این برنامه ها با مجوز هستم و اگر مجوزی موجود نیست، این برنامه ها حق فعالیت ندارند.

وی افزود: اینستا شبکه ای اجتماعی است که هیچگاه حاضر به تأسیس نمایندگی در جمهوری اسلامی نشد و لذا همه فعالیت های این شبکه غیر قانونی بوده و همه افرادی که قانون را اجرا نکردند مقصر هستند و روزی باید در دادگاه مجرم شناخته شوند.

به گفته جلیلی مبنای قانون تنها فیلترینگ نیست و نامزد ریاست جمهوری یا کاندیداهای مجلس نباید در اینستاگرام لایو بگذارند و بدتر از این برگزاری شب احیای علما در اینستاگرام است.

وی با بیان اینکه حیا و اینستاگرام در کنار هم جمع نمی شوند، گفت: چه ضروریتی دارد برنامه های مذهبی در اینستا برپا شود؟ عده ای فاقد بصیرت هستند و نمی دانند نباید در زمینی بازی کنند که پیک آن در دست دشمن است. در زمین دشمن نباید هیئت راه بیاندازیم و هزاران کار اداری و غیر ادرای انجام دهیم. فرض کنید زور ما نمی رسد تا وزارت ارتباطات قانون را اجرایی کند؛ پس باید سوار بر این ریل شویم.
جلیلی با بیان اینکه فروش وی پی ان به معنای قاچاق فروشی است و فروشنده فیلترشکن باید توسط قوه قضاییه مجرم شناخته شود، افزود: متاسفانه قوه قضاییه و وزارت ارتباطات وی پی ان فروشی را شوخی گرفته اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول