اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز ازبکستان برای حمایت از تولید داخل؛ حذف انحصار در دستور کار

رئیس جمهور ازبکستان گفت: کاهش تعداد کارخانجات انحصاری به ایجاد محیط رقابتی و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

خیز ازبکستان برای حمایت از تولید داخل؛ حذف انحصار در دستور کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیاف» رئیس جمهور ازبکستان در نشستی با موضوع ایجاد فضا رقابتی در اقتصاد و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کاهش تعداد کارخانجات انحصاری به ایجاد محیط رقابتی و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

میرضیاف با اشاره به ایجاد فضای رقابت در بازار داخلی و بین تولیدکنندگان بومی عنوان کرد: در حال حاضر ازبکستان به سوی اقتصاد رشد یافته مبتنی بر تولیدات داخلی در حرکت است و در این مسیر رقابت از اهمیت بسیاری برخوردار است.  ما با سوالات بسیاری روبرو هستیم و باید توانایی‌مان در رقابت با کالاهای وارداتی سنجیده شود.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: امروز در این کشور 245 واحد کارخانه، تامین 31 اقلام کالا و ارائه 82 نوع خدمات از انحصار برخوردارند که در این میان 70 واحد کارخانه و 19 نوع کالا و خدمات را می‌توان از انحصار خارج کرد و به اقتصاد تحرک بیشتری بخشید.

میرضیاف یادآوری کرد: به طور مثال، در 23 واحد کارخانه روغن‌کشی که از تسهیلات برخوردار بودند به طور کافی فرصت شغلی ایجاد نشده است. اما در نتیجه ایجاد محیط رقابتی در زمینه‌های مرغداری و پرورش ماهی، تولید گوشت مرغ طی 4 سال گذشته از 100 هزار تن به 205 هزار تن و تولید ماهی از 65 هزار تن به 122 هزار تن افزایش یافته است.  

وی خاطرنشان کرد: اگر در اقتصاد رقابتی وجود نداشته باشد، کیفیت وجود ندارد و نرخ‌ها نیز کاهش نمی‌یابد. 

رئیس جمهور ازبکستان تاکید کرد: زمانش رسیده است که اقدامات بسیار انجام بگیرد. در حال حاضر اقتصاد مبنی بر تولید داخلی یک مسئله حیاتی محسوب می‌شود. اگر تولیدکنندگان توانایی پاسخ به تقاضا در جامعه را ندارند باید از کار برکنار شوند.

میرضیاف در این نشست دستور داد که در امتیاز انحصاری کارخانجات باید تجدید نظر شود و نقشه راهی برای کاهش سریع اقلام کالاهای انحصاری به تصویب رسد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول