اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی قرآن کریم در تبریز

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی سامانه آموزش فراگیر مجازی قرآن کریم در تبریز خبر داد.

راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی قرآن کریم در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابراهیم لایقی اظهار داشت: با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور، ابزارها و روش‌های آموزشی نیز دچار تغییر و تحول شده و  آموزش الکترونیکی و آموزش مجازی در سطح وسیعی از جامعه گسترده و کلاس‌های آموزشی به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش الکترونیک به مجموعه فعالیت‌های آموزشی اطلاق می‌شود که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اعم از صوتی، تصویری، رایانه‌ای، شبکه‌ای صورت می‌گیرد و این نوع آموزش‌ها ضمن تحول در فرآیند یادگیری و مدیریت دانایی در گسترش و تعمیق فرهنگ ict نقش اساسی و محوری دارد.

لایقی تصریح کرد: آموزش‌های قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم‌السلام نیز از این اصل مستثنی نبوده و با استفاده از بستر اینترنت امکان استفاده علاقمندان از آموزش‌های تخصصی را در هر نقطه از کشور فراهم می‌سازد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل متذکر شد: بر این اساس گروه قرآن و عترت با همکاری موسسه مصباح الهدی از مدت‌ها قبل اقدام به تهیه زیرساخت‌های لازم و راه‌اندازی سامانه آموزش‌های فراگیر نموده است.

وی، هدف از راه‌اندازی این سامانه را نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآن کریم،  تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رفع محدودیت‌های زمانی و مکانی از آموزش قرآن کریم، بهره‌گیری از فناوری نوین در جهت ترویج امر آموزش قرآن کریم و تسهیل فرآیند آموزش و یادگیری قرآن به‌وسیله ایجاد بسترهای نوین آموزشی عنوان کرد.

گفتنی است، در این نشست ضمن تشریح موارد فنی و مشخصات سامانه مزبور نحوه همکاری و استفاده موسسات فرهنگی قرآن و عترت از این امکانت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 یادآور می‌شود؛ عدم وجود محدودیت زمانی، یادگیری انتخابی ( آنچه موردنیاز است)، کاهش هزینه‌های تحصیلی، تنظیم سرعت یادگیری متناسب با استعداد فراگیران، مرور درس به دفعات دلخواه و نظارت مطلوب‌تر بر کیفیت آموزش از جمله مزایای آموزش‌های مجازی است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول