اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روزانه چند نفر در آذربایجان‌شرقی به کرونا مبتلا می‌شوند/ هشداردرباره افزایش مبتلا به کرونا با ورود روزانه 40 هزار مهمان به استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر روز حدود ۱۶۰ مورد جدید مثبت به کرونا در استان شناسایی می‌شود.

روزانه چند نفر در آذربایجان‌شرقی  به کرونا مبتلا می‌شوند/ هشداردرباره  افزایش مبتلا به کرونا با ورود روزانه 40 هزار مهمان به استان

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز, محمدحسین صومی در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: قضاوت دکتر جهانپور بر اساس گزارش نمونه‌های مثبت ارسالی ما به تهران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: در هفته گذشته حدود یک‌هزار مورد و در طول دو هفته گذشته 2 هزار مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده است و هر روز حدود ۱۶۰ مورد جدید مثبت شناسایی می‌شود.

صومی با بیان اینکه سفید بودن یک منطقه به تعداد فوتی و بستری‌ها بستگی دارد، افزود: باوجود اینکه هر روز ۸۰  الی۱۰۰  نفر بستری در بخش‌هایمان داریم، اما تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها نسبت به چهار هفته گذشته کمتر شده است و هم‌اکنون ۴۵۸ نفر در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند، در حالی که تعداد بستری‌های یک‌ماه قبل ۸۰۰ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان از نظر فوتی و بستری رو به بهبودی بوده و حتی مناطق کم خطر و سفید نیز در استان بیشتر است.

صومی ادامه داد: هر فرد مثبت می‌تواند یک الی سه نفر را آلوده کند، از این رو امکان افزایش آمار وجود دارد.

وی تاکید کرد: اصلا کرونا را سهل نگیریم، هم‌اکنون حدود 3 هزار نفر از همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مبتلایان به کرونا خدمات ارائه می‌دهند، تحمل لباس‌های کادر درمان به مدت ۲۴ ساعت یا کمتر در آب و هوای گرم واقعا سخت و طاقت فرساست.

صومی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در زمینه شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فعالیت دارند و  ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار  تومان برای هر آزمایش هزینه می‌شود و تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان فقط برای آزمایشات هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آذربایجان‌شرقی از نظر مدیریت بیماری کرونا خوب است، متذکر شد: شناسایی روزانه متوسط ۱۶۰ نفر مورد جدید نشان می‌دهد که هر روز امکان انتقال بیماری وجود دارد و مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

صومی بیان داشت: بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از فناوری اطلاعات، روزانه حدود ۴۰ هزار مهمان وارد آذربایجان‌شرقی می‌شوند و این نشان می‌دهد که امکان افزایش انتقال ویروس طی ماه جاری و آتی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول