اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«رادیو فتح» راوی حماسه و فتوحات مردم/ لبیک به خواسته رهبری درباره کرونا

مدیر گروه مستند «روایت فتح» گفت: خدا را شکر این برنامه همسو با سلیقه و البته خواسته مخاطب است. «رادیو فتح» با هدف جلب گروه‌های مختلف مردم تولید شده و ما بابت این رضایت خشنودیم.

«رادیو فتح» راوی حماسه و فتوحات مردم/ لبیک به خواسته رهبری درباره کرونا

«روح الله رفیعی» مدیر گروه مستند «روایت فتح» در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس با اشاره به تولید و پخش برنامه تلویزیونی «رادیو فتح» و تولیدات جدید این گروه گفت: برنامه «رادیو فتح» یک برنامه تلویزیونی بوده و گروه مستند نیز سعی دارد در ادامه بیشتر به تولیدات تلویزیونی از قبیل برنامه های گفت وگو محور مانند «رادیو فتح»، و البته آثار مستند با موضوعات شهادت و ایثارگری، مقاومت و انقلاب اسلامی بپردازد.

وی با اشاره به تولید برنامه تلویزیونی «روایت فتح» که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: تولید برنامه «رادیو فتح» نیز در راستای سیاست گذاری جدید گروه مستند «روایت فتح» است که این بار شاید به نوعی تداعی کننده همان برنامه به یادماندنی «روایت فتح» سید مرتضی آوینی است که طیف های گوناگون با آن طی سالهای متمادی ارتباط جدی برقرار کردند.

رفیعی در ادامه افزود: برنامه «رادیو فتح» مانند یک راوی عمل می‌کند. این بار نیز افراد مختلف با سلیقه ها و رویکردهای مختلف هنری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روبروی دوربین «رادیو فتح» می نشینند و به شکلی متفاوت دفاع مقدس را روایت می کند. این برنامه روایت‌گر حماسه و فتوحات مردم و انقلاب است.

مدیر گروه مستند «روایت فتح» با ابراز امیدواری برای ادامه برنامه «رادیو فتح» نیز گفت: پنج قسمت ابتدایی «رادیو فتح» به صورت یک مجموعه مناسبتی طراحی شد اما شاکله‌ی اصلی برنامه درازمدت و مداوم است. منتها فاکتورهایی را برای ادامه تولید این برنامه لازم داریم که در مجموعه مستند روایت فتح و سازمان صداوسیما رایزنی‌هایی برای رسیدن به آنها در حال انجام است و به محض اینکه به نتیجه رسیدیم اخبارش را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

او در همین زمینه افزود: تلاش گروه مستند روایت فتح بر این هست که با غنای به تولیدات تلویزیونی خود، این راه را ادامه دهد.

وی در مورد میزان اقبال مخاطبان به برنامه «رادیو فتح» گفت: خدا را شکر این برنامه همسو با سلیقه و البته خواسته مخاطب است. «رادیو فتح» با هدف جلب گروه‌های مختلف مردم تولید شده و ما بابت این رضایت خشنودیم.

وی  همچنین درباره نحوه انتخاب مهمانان برنامه گفت: در ابتدا به این نکته اشاره کنم که بسیاری از عزیزان وقتی از تولید برنامه باخبر شدند، تمایل به حضور در برنامه را داشتند ولی بهرحال بخاطر محدودیت‌هایی که وجود داشت ناچار از تعداد کمتری از عزیزان بهره‌مند شدیم. دفاع مقدس و حماسه‌های مردم، جذاب‌ترین موضوع برای گفت و شنود هر مسئول و هنرمندی است و این همراهی از سوی افراد متعهد به ایران اسلامی این روزها بیش‌تر و پررنگ‌تر بنظر می‌رسد.

رفیعی در خصوص برنامه‌های آتی گروه مستند روایت فتح گفت: مجموعه‌های مختلفی در حوزه‌های طنز دفاع مقدس، یادگاری‌های دفاع مقدس، ویژه برنامه‌ای برای گروه‌های جهادی و مجموعه برنامه‌ای با محوریت خانواده شهدا و سبک زندگی شهدا در حال تهیه و تولید است که در زمان مناسب به صورت مفصل در مورد آنها به رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی شکست دادن کرونا را خاکریز و حماسه‌ای جدید برای ملت ایران توصیف کرده و گفت: این خاکریزها شهدایی هم به همراه داشته اند. گروه مستند روایت فتح از ابتدای شیوع کرونا، به وظیفه چند ده ساله خود عمل نمود و خوشبختانه امروز مجموعه مستندهای بسیار دلنشین و حماسی در مورد این موضوع تولید شده‌اند که به مرور زمان رونمایی و اکران خواهند شد.

رفیعی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گروه مستند روایت فتح هم به این نتیجه رسید که راه رفته در مسیر انقلاب و خواسته ایشان بوده و این فرمایشات پتانسیل و انگیزه‌ای مضاعف و انقلابی را برای ما ایجاد کرده است.

وی در پایان گفت: به لطف خدا امسال خبرهای خوبی از تولیدات ویژه، متنوع و مردمی از مرکز مستند روایت فتح خواهیم داشت که امیدواریم مورد رضایت مردم عزیزمان قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول