اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وقتی شهر را فریز کردیم قیمت مسکن باید هم بالا برود/ استاندار ورود کند مسکن را به نرخ واقعی برساند

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه وقتی شهر را فریز کردیم خود به خود قیمت بالا می‌رود گفت: از اول هم باید شهر به سمت شمال توسعه می‌یافت اما نشد ولی الان که امکان توسعه به سمت شمال و شمال شرق را دارد، چرا کاری صورت نمی‌گیرد؟

وقتی شهر را فریز کردیم قیمت مسکن باید هم بالا برود/ استاندار ورود کند مسکن را به نرخ واقعی برساند

علی رحیمی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برای گرانی مسکن باید استاندار وارد عمل شود اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود مسکن به مدیریت شهری نیز مربوط می‌شود سوال اینجاست دقیقا چه بخشی از مسکن به شهرداری بر می‌گردد؟ وقتی همه چیز دست دولت است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن فقط عوارض و پروانه ساختمانی به شهرداری برمی‌گردد بیان کرد: تا سالیان قبل ۶ درصد قیمت آپارتمان هزینه عوارض بود اما اکنون کمتر از یک درصد قیمت آپارتمان صرف عوارض می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد تخفیف برای عوارض ساختمانی در نظر گرفته شد بیان کرد: با این وجود باز هم شاهد گرانی مسکن بودیم.

وی به جهش قیمت آهن‌آلات و مصالح ساختمانی اشاره کرد و یادآور شد: قیمت آهن‌آلات جهش صد درصدی و برخی از مصالح ساختمانی بیش از صد درصد افزایش قیمت داشته که این بازار را شهرداری نمی‌تواند کنترل کند.

رحیمی‌فر با بیان اینکه وقتی یک واحد چند میلیارد تومان قیمت دارد، دیگر گرانی آن گردن شهرداری نیست افزود: در هر گرانی که رخ می‌دهد، تعدادی عوامل در بازار آن اخلال می‌کنند.

وی در خصوص اینکه آیا بافت تاریخی همدان نیز محدودیت‌هایی را برای ساخت و ساز دارد بیان کرد: قانون شهرسازی ضوابطی دارد که باید در ساخت و ساز رعایت کنیم به طور مثال ارتفاع، پارکینگ و فضای اشغال همواره باید لحاظ شود.

گرانی مسکن مسئله بغرنجی شده است و کاری از دست کسی جز دولت برنمی‌آید 

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه گرانی مسکن مسئله بغرنجی شده است و کاری از دست کسی جز دولت برنمی‌آید یادآور شد: شهر یزد دو برابر همدان وسعت دارد اما در جمعیت یک اندازه هستند اما همدان در بخش مسکن مشکل زیادتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه از ۲۵ سال قبل توسعه را به سمت باغات بردیم و محیط زیست را نیز نابود کردیم خاطرنشان کرد: از اول هم باید شهر به سمت شمال توسعه می‌یافت اما نشد ولی الان که امکان توسعه به سمت شمال و شمال شرق را دارد، چرا کاری صورت نمی‌گیرد؟

رحیمی‌فر با تاکید بر اینکه وقتی شهر را فریز کردیم خود به خود قیمت بالا می‌رود تصریح کرد: به اعتقاد من اخلال اقتصادی نیز بی‌تاثیر نیست چون مصالح بالا رفته زیرا قیمت مسکن این نیست و این قیمت کاذب است.

وی با بیان اینکه دولت باید ورود کند و با تنظیم بازار مسکن را نرخ‌گذاری کند اضافه کرد: شاید نتایج تنظیم بازار آنی نباشد اما می‌توان امیدوار بود که اثرگذار باشد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: مسکن مهم است و باید استاندار ورود کند زیرا استاندار می‌تواند با افرادی که تخصص تنظیم بازار داشته و صاحب‌نظر هستند اقدامات را شروع کنند و مسکن را به نرخ واقعی برسانند.

وی با بیان اینکه نرخ عوارض ساخت و ساز از سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است بیان کرد: امسال نیز نرخ عوارض به صورت متغیر از ۱۰ تا ۲۰ درصد تغییر خواهد کرد اما آیا قیمت مسکن نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است؟ این مسئله باید رسیدگی شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول