اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اطلاعیه شماره ۳ اداره‌ کل هنرهای نمایشی درباره تعطیلی تئاتر استان‌ها

اداره‌ کل هنرهای نمایشی سومین گزارش خود را در رابطه با رصد و پیگیری شرایط و مشکلات گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های خصوصی در وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا این بار با تمرکز بر تئاتر استان‌ها منتشر کرد.

اطلاعیه شماره ۳ اداره‌ کل هنرهای نمایشی درباره تعطیلی تئاتر استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، متن گزارش شماره ۳ این اداره‌ کل پس از بررسی شرایط موجود تئاتر استان‌ها به شرح زیر است:

«۱- به غیر از استان‌های لرستان، جنوب کرمان، مرکزی، مناطق آزاد اروند و قشم مجموعا ۲۹ استان کشور اطلاعات مربوط به گروه‌ها و نمایش‌های تعطیل‌شده را در سایت ایران‌تئاتر بارگذاری کرده‌اند.

۲- از مجموع ۴۶۶ اثر نمایشی  در ۲۹ استان کشور، طبق بررسی‌های اولیه ۱۷۳ اثر نمایشی در حال اجرا و ۲۵۵ اثر در حال تولید یا در نوبت اجرا بوده‌اند که در این ایام از فعالیت بازمانده‌اند.

۳- هنرمندان کانون سرگرمی‌های نمایشی، مجموعا ۲۲۹ نفر بودند که از فعالیت دائمی خود بازمانده‌اند.

۴- هنرمندان و نمایشگران خیابانی طبق اعلام دفتر مربوطه (به‌غیر از استان قم)، مجموعا ۸۹۰ نفر بودند که از فعالیت فصلی خود بازمانده‌اند. 

۵- طبق اطلاعات اعلامی از ۷ استان آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس، قم و مازندران ۲۰ تماشاخانه خصوصی با ظرفیت «۲۴۲۸ صندلی»  در این ایام تعطیل شده‌اند. از دیگر استان‌ها متاسفانه آماری ارائه نشده است.

۶- با توجه به اطلاعات کامل ارائه‌ شده در پیوست این خبر، چنان‌چه گروه‌های نمایشی مغایرتی در اطلاعات منتشر شده مشاهده می‌کنند می توانند تا تاریخ سه‌شنبه ۲۰ خرداد با مراجعه به کارشناسان تئاتر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود نسبت به اصلاح و تکمیل آن اقدام کنند. بدیهی است در این خصوص دفتر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی آماده راهنمایی و پاسخگویی به همکاران محترم خواهد بود.»

سه فایل pdf  با عناوین «    اجراهای تعطیل شده استان‌ها»، «    نمایش‌های در حال تولید استان‌ها» و «    تماشاخانه‌های خصوصی در استان‌ها» پیوست خبر شده است.      

*تولید نمایش های رادیویی با محوریت زندگی امام خمینی در پردیس تئاتر تهران

این نمایش ها از پنج تا ده دقیقه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایام رحلت امام خمینی تولید شده و قرار است در فضای مجازی و از طریق شبکه های رادیویی در ایام پانزده خرداد پخش شوند.

این نمایش‌های رادیویی به سفارش مدیریت پردیس تئاتر تهران و با سرپرستی و کارگردانی «میلاد جباری مولانا» تولید می‌شود.

جباری مولانا با اشاره به اینکه در این نمایش‌ها تلاش کردند به موضوعات مرتبط با قیام پانزده خرداد و شخصیت والای حضرت امام (ره) بپردازند، گفت: موضوعات نمایشنامه‌ها شامل ، اصل قیام 15 خرداد و حواشی آن روز، دوم امام خمینی(ره) و بازتاب قیام ایشان در روستاها و تأثیرات روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی، سوم شهادت آقا مصطفی خمینی در راستای قیام امام خمینی(ره) و زندگی امام خمینی(ره) در نجف ، چهارم بیست و چهار ساعت منتهی به رحلت امام خمینی(ره) و در نهایت هم «رویای شب دهم اردیبهشت» هستند.

وی در همین زمینه ادامه داد: موضوع نمایش «رویای شب دهم اردیبهشت» که به نویسندگی نادر برهانی مرند و کارگردانی خودم در سال 96 در تالار وحدت به صحنه رفت بحث دفاع مقدسی است. سایر کارها همه به کارگردانی و نویسندگی خودم هستند.

این هنرمند تئاتر افزود: این آثار را با هر زحمت و تلاشی بود برای شرایط کرونایی آماده کردیم تا پذیرای مخاطبان خوب تئاتر باشیم.علاقه مندان به نمایش رادیویی در ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد می‌توانند نمایش‌های ما را از شبکه‌های رادیویی مختلف و فضای مجازی بشنوند.

در این مجموعه نمایش‌ها زرین عباسپور، حسین کربلایی طاهر، علیرضا همتی، علی فرجی، مهریار عیدی، فرانک ملکی 

نازیکا دریا زاد، علی عبدل پور، محمود کامشگران، علیرضا بهجتی کلوچه، دریا یوسف زاده، اصغر نجف زاده، بانو بوستانی ایفای نقش می کنند‌‌. همچنین سحر آژیر به عنوان منشی صحنه و امیرصالح نجاری در مقام میکس و افکتور با این برنامه همکاری می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول