اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین در رده برتر تحقیقات مربوط به واکسن کرونا

یک متخصص بیماری‌های تنفسی در چین می‌گوید: این کشور در رده‌های برتر تحقیقات واکسن در جهان قرار دارد.

چین در رده برتر تحقیقات مربوط به واکسن کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ژونگ نانشان، یک متخصص بیماری‌های تنفسی در چین می‌گوید: چین در رده‌های برتر تحقیقات واکسن در جهان قرار دارد.

این متخصص در گفت‌و‌گو با یک رسانه اظهار داشت: پیشرفت چین در مراحل تولید واکسن نشان دهنده روحیه نوآوری محققان این کشور است.

به طور کلی، واکسن‌ها یکی از مهم‌ترین روش‌های ایمنی دسته جمعی هستند؛ ژونگ گفت: تاکنون ۵ واکسن  به مرحله دوم آزمایشات بالینی رسیده  این بدان معناست که چین از هیچ کشور دیگری عقب نیست.

محققان در چین نه تنها مطالعاتی در زمینه واکسن مقابله با کرونا انجام داده‌اند، بلکه مقالاتی را نیز برای تحلیل و خلاصه این مطالعات نوشتند.

ژونگ براساس داده‌های بخش علم و فناوری گفت: از ۱۰ مه، در مجموع  دو هزار و ۱۵۱ مقاله در مورد کووید ۱۹ در مجلات مشهور جهان چاپ شده است.

وی ادامه داد: از میان بیش از۲ هزار مقاله، ۶۵۰ مورد آن متعلق به چین است که تقریباً یک سوم از این تعداد را شامل می‌شود و بسیاری از آنها در مجلات برتر منتشر شده‌اند؛ این مقالات تجربه بسیار خوبی در زمینه هدایت جهان در زمینه مهار همه گیری ویروس کرونا ارائه می‌دهند.

ژونگ تأکید کرد: مقاله تحقیقاتی ما نه تنها برای چین بلکه برای کل کره زمین است.

این متخصص ادامه داد: اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه نوآوری نیروی محرک اصلی توسعه است و علم و فناوری سلاحی قدرتمند برای غلبه بر مشکلات است، بیشترین دلگرمی را به ما می‌دهد.

محققان چینی همچنین مطالعات زیادی در مورد مسیرهای انتقال ویروس کرونا انجام داده‌اند.

کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی‌های دولتی چین (SASAC) نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: واکسن ساخت این کشور تا پایان سال یا اوایل سال ۲۰۲۱ آماده عرضه خواهد بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول