اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی پروژه ساخت خط لوله تاپی در جلسه دولت ترکمنستان

رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه هیات دولت این کشور از آمادگی «عشق آباد» برای همکاری با کشورهای خارجی جهت اجرای پروژه «تاپی» خبر داد.

بررسی پروژه ساخت خط لوله تاپی در جلسه دولت ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امروز در جلسه دولت ترکمنستان پروژه ساخت خط لوله گاز تاپی مورد بحث و بررسی قرار داده شد.

در این نشست «مرادگلدی مرادوف» معاون نخست وزیر ترکمنستان گزارشی از نتایج فعالیت های مربوط به ساخت بخش ترکمنی خط لوله گاز تاپی ارائه کرد.

به گفته این مقام ترکمنی، بخش مربوط به این کشور به طور کامل با لوله های فولادی تأمین شده است.

مرادوف همچنین اعلام کرد که شرکت دولتی «ترکمن گاز» با یک شرکت مربوطه هنگ کنگ در مورد انجام نظارت فنی بر ساخت این خط لوله گاز و سیستم کمپرسور گاز به توافق رسیده اند.

به گفته وی، عملیات جوشکاری بخش ترکمنی خط لوله تاپی تا مرز افغانستان انجام شده و «ترکمن گاز» در حال تهیه تعداد مورد نیاز شیرهای بزرگ گاز قرار دارد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در این جلسه بر آمادگی این کشور با طرف‌های خارجی در امر تحقق این پروژه تاکید کرده است.

در حدود سه ماه پیش دولت ترکمنستان اعلام کرده بود که طول لوله های جوشکاری شده در مسیر بخش ترکمنی پروژه تاپی 206 کیلومتر خواهد بود.

در حالی «عشق آباد» از پیشرفت امور ساخت و ساز بخش ترکمنی تاپی گزارش می دهد که در بخش های دیگری از این پروژه در خاک افغانستان، پاکستان و هند فعالیت های خاصی صورت نگرفته و سرنوشت این خط لوله 1800 کیلومتری با ظرفیت سالانه 33 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی همچنان مبهم باقی می ماند.

ترکمنستان در تلاش است تا گاز تولیدی این کشور را از طریق خط تاپی به کشورهای افغانستان، پاکستان و هند صادر کند اما مشکلات متعددی از جمله نبود امنیت در مسیر انتقال خط لوله تاپی در افغانستان و برخی از مناطق پاکستان یکی از مهمترین مشکلات برای ترکمنستان و خط لوله تاپی است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول