اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

42 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی کرمانشاه است/ تلاش برای خانه‌دار کردن مددجویان

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 42 هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

42 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی  کرمانشاه است/ تلاش برای خانه‌دار کردن مددجویان

فاطمه رضوان‌مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از وجود بیش از 164 هزار مددجوی زیر پوشش بهزیستی استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 42 هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری قرار دارند.

وی ادامه داد: تعدادی دیگر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مستمری‌بگیر بوده که این افراد یا خود دارای معلولیت و یا سرپرست خانوار هستند که در هر دو صورت ماهیانه هزینه کمک معیشت نیز دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه 650 نفر افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند و مستمری دریافت می‌کنند، گفت: کمک هزینه حق پرستاری هر سه ماه یک بار به مددجویان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص وضعیت مسکن مددجویان تحت پوشش، اظهار داشت: تمام تلاش ما خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر است که در این  راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که از اهم این اقدامات می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ساخت 100 واحد مسکونی و همچنین تفاهم کشوری سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت مسکن زنان سرپرست خانوار و دیگر افراد دارای معلولیت اشاره کرد که سهمیه استان نیز مشخص است.

رضوان‌مدنی افزود: با رایزنی‌های انجام گرفته با سایر دستگاه‌ها تلاش کردیم که بتوانیم در ساخت مسکن برای خانواده‌های افراد دارای دو معلول و بالاتر هزینه انشعاب گاز، برق و آب و هزینه‌های شهرداری رایگان شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از مددجویان ما در خانه‌های استیجاری به سر می‌برند، گفت: بهزیستی به تنهایی قادر به رفع احتیاجات مددجویان نیست و خیرین باید به کمک ما بیایند، چرا که در سال گذشته با کمک‌های خوب خیرین توانستیم کمک‌های موردی بسیاری را در زمینه ودیعه مسکن، جهیزیه، درمان و تامین وسایل کمک توانبخشی به مددجویان داشته باشیم و رتبه اول کشور را کسب کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول