اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تعرفه مصرف برق افزایش یافت/ پرمصرف‌ها جریمه می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به افزایش تعرفه برق، گفت: از اول اردیبهشت ماه بهای تعرفه‌های برق مصرفی به طور میانگین ۷ درصد گران شده است.

تعرفه مصرف برق افزایش یافت/ پرمصرف‌ها جریمه می‌شوند

فریدون خودنیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به افزایش بهای تعرفه برق از اردیبهشت ماه سال جاری گفت: از اول اردیبهشت ماه بهای تعرفه‌های برق مصرفی ۷ درصد به طور میانگین گران شده و کسانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، ۱۶ درصد دیگر نیز جریمه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول ۳۷ روز گذشته در مقایسه با سال گذشته چیزی حدود ۵ درصد افزایش مصرف برق در لرستان شاهد بودیم، افزود: به صورت میانگین این افزایش امری طبیعی است، چرا که کارخانجات استان به دلیل شیوع بیماری کرونا تولیدی کمتری داشتند و طی این مدت تولید خود را افزایش دادند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: با افزایش ساخت و سازها نزدیک به هزار مشترک جدید طی یک سال گذشته وارد چرخه مشترکین ما شده و از طرفی بحث افزایش رفاه مردم سبب این افزایش مصرف شده است.

خودنیا گفت: اگر این روند مصرف ادامه داشته باشد از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر با مشکل تامین برق مواجه می‌شویم؛ نه این که در زمینه تولید برق برق مشکل داشته باشیم بلکه در برخی ساعات ترافیک مصرف برق وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ساعت اوج مصرف، مردم از وسایل پرمصرف مانند جارو برقی، اتو، ماشین لباسشویی و ... استفاده نکنند، لذا بهتر است زمان مصرف آن را تغییر دهند تا سبب آزادتر شدن ظرفیت تولید شود و به راحتی برق همه مردم را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: در زمینه خطوط توزیع هیچ‌گونه مشکلی نداریم و در هر نقطه می‌توانیم برق مردم را تامین کنیم اما در زمینه تولید در ساعات پرباری نیروگاه‌ها نیز توان تولید را نخواهند داشت و حتی اگر با این موضوع مواجه نشویم میزان مصرف هر استان توسط شرکت توانیر مشخص شده است و نمی‌توان بیشتر از مقدار مشخص شده استفاده کرد.

خودنیا تصریح کرد: با توجه به رعایت الگوها باید مصرف شود تا خاموشی در سطح شهر رخ ندهد.

وی با تاکید بر مصرف صحیح مردم و ادارات در طول فصل گرما بیان کرد: امسال در خصوص توزیع برق الویت‌بندی انجام شده و نقاط حساس، کارخانه‌ها و بارهای غیرحساس مشخص شده است تا در صورتی که با مشکل کمبود برق مواجه شویم مکان‌های غیرحساس را خاموشی دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطر نشان‌کرد: اگر مردم حداکثر ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند می‌توانیم تابستان امسال را بدون خاموشی طی کنیم و معتقدم همه هم استانی‌های عزیز کمک می‌کنند.

خودنیا عنوان کرد: خاموشی فقط در شرایط اضطراری، مشکل فنی یا در صورت بروز حادثه ممکن است رخ دهد و تمام تلاش ما این است تابستان امسال بدون خاموشی پیش رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول