اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی طی دیداری، درباره مسائل منطقه‌ای از جمله طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری صحبت کردند.

دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و یکی از نخست‌وزیران چرخشی کابینه ائتلافی تل‌آویو، امروز (دوشنبه) با «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی دیدار کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، گانتز و فریدمن در این دیدار، درباره مسائل منطقه‌ای و تحولات دیپلماتیک تحت دستور کار دو طرف صحبت کردند.

با اینکه هنوز جزئیات رسمی از محتوای مورد بحث این دو نفر منتشر نشده اما برخی منابع می‌گویند گانتز و فریدمن درباره طرح تل‌آویو برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری صحبت کرده‌اند.

گانتز نیز در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر، دیدار با سفیر آمریکا را «دیدار کاری مهمی» توصیف کرد.

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر با بیان اینکه طرح آمریکایی معامله قرن می‌تواند چهره تمام منطقه غرب آسیا را تغییر دهد، از بررسی اجرایی شدن آن طی چند هفته آینده خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول