اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فراکسیون دارو،‌ غذا و اقتصاد سلامت در مجلس تشکیل می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل فراکسیون دارو، غذا و اقتصاد سلامت با حضوربیش از 50 نفر از وکلای مردم در پارلمان خبر داد.

فراکسیون دارو،‌ غذا و اقتصاد سلامت در مجلس تشکیل می‌شود

عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تشکیل فراکسیون دارو، غذا و اقتصاد سلامت با حضور صاحب نظران و بزرگان حوزه سلامت، اقتصاد، صنایع و بودجه،‌ مدیریت در مجلس یازدهم اظهار داشت: موضوع غذا،‌ دارو،‌ سلامت، تجهیزات پزشکی، تامین اجتماعی،‌ رفاه از ابعاد مختلفی چون بین رشته‌ای محسوب می‌شود لذا در این مجلس تعدادی از وکلای مردم در پارلمان تلاش دارند تا بتوانند با تشکیل این فراکسیون گام‌های اساسی برای رفع مشکلات مردم برداریم.

وی افزود:‌ جمع زیادی از نمایندگان مؤثر در بخش‌های مختلف بهداشتی، اقتصادی، صنایع، بودجه گرد یکدیگر خواهند آمد تا بتوانیم نظام دارویی، تجهیزات پزشکی، ارائه خدمات سلامت را بازنگری کنیم. ضمن اینکه تلاش داریم تا زمینه‌های مختلف برای سیاست‌گذاری در حوزه بهداشتی و سلامت را با حضور جمعی از نخبگان و نمایندگانی که در مجلس حضور دارند تشکل دهیم.

نماینده مردم تهران نماینده مردم تهران گفت: از بین توانایی و ظرفیت و پتانسیل‌های خارج از مجلس در حوزه‌های سلامت کشور، مانند انجمن‌های تخصصی،‌دانشگاه‌ها و صاحب نظران مختلف که در سطوح مختلف کشور وجود دارند استفاده خواهیم کرد و بنا داریم تا بستر تعامل و تبادل نظر و مرور تجارب را در این بخش داشته باشیم تا بتوانیم قانونی جامع برای خدمات حوزه سلامت داشته باشیم.

روح‌الامینی گفت: در فراکسیون دارو، غذا و اقتصاد سلامت به دنبال آن هستیم تا با استفاده از تجارب مفید مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات و برخی مراکز پژوهشی قوه مجریه بتوانیم با استفاده از نظرات اساتید و نخبگان این حوزه اصلاحات لازم را در بخش سلامت کشور انجام دهیم.

وی گفت:‌ اگر بتوانیم نظرات نخبگان خارج از مجلس را با نظرات نمایندگان مجلس که دغدغه دارو، غذا و اقتصاد سلامت در جامعه را دارند متصل کنیم قطعا تصمیم‌گیری بهینه‌ای برای نظام سیاست گذاری کشور در این حوزه خواهیم گرفت.

نماینده مردم تهران افزود: قرار است این فراکسیون با سندیکاها و تشکل‌های دانشجویی و فرهنگستان علوم پزشکی جلسات مستمری را برگزار کند که البته چند نشست را تاکنون برگزار کرده‌ایم.

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: قطعا فراکسیون دارو، غذا و اقتصاد سلامت بنا دارد تا با حضور ذی فهمان و ذی‌مسئولان خلاهای قانونی حوزه بهداشت و سلامت کشور را رفع کند. 

وی با اشاره به ترکیب نمایندگان حاضر در این فراکسیون گفت: در این فراکسیون نمایندگان متخصص در رشته‌های مختلف حضور دارند ضمن اینکه افراد صاحب تجربه که نماینده مجلس بودند و همچنین منتخبین جوان و با نشاط فعلی که در حوزه‌های اقتصاد، مدیریت، برنامه‌ریزی و بهداشت تجارب گران‌بهایی دارند استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران گفت: این فراکسیون بنا دارد تا تبادل بین رشته‌ای در حوزه‌های مختلف سلامت کشور با نمایندگان داشته باشیم. 

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در بین اسامی نمایندگانی که در فراکسیون دارو، غذا و اقتصاد سلامت حاضر خواهند بود می‌توان به مسعود پزشکیان نائب رئیس سابق مجلس و نماینده مردم تبریز، جمعی از نمایندگان اقلیت‌ها، حمیدرضا حاج‌بابایی نماینده مردم همدان، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه، محمدمهدی زاهدی رئیس سابق کمیسیون آموزش مجلس و نماینده فعلی کرمان، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس،‌ محمدرضا پورابراهیمی رئیس اسبق کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده فعلی کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مشهد، سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، زهره الهیان نماینده تهران، سیداحمدرسولی‌نژاد عضو سابق کمیسیون صنایع و نماینده فعلی دماوند، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران، علیرضا منادی‌سفیدان نماینده مردم تبریز حضور دارند که نشان دهنده آن است که علاوه بر نمایندگان فعال در حوزه‌های پزشکی و سلامت کشور جمعی از افراد صاحب نظر در کمیسیون‌های مختلف حضور دارند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول