اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر فرانسه: الحاق کرانه باختری، عواقبی برای اسرائیل دارد

سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی با هشدار درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، گفت اجرای این اقدام برای تل‌آویو عواقبی را در پیش دارد.

سفیر فرانسه: الحاق کرانه باختری، عواقبی برای اسرائیل دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اریک دانون» سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی هشدار داد هر گونه اقدام یک‌جانبه رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، می‌تواند عواقبی را برای این رژیم داشته باشد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» امروز (دوشنبه) نوشت که دانون در مصاحبه جدیدی با این وبگاه، گفته فرانسه اسرائیل را تهدید نمی‌کند اما اقدام یکجانبه برای الحاق کرانه باختری را به عنوان نقض جدی قوانین بین‌المللی می‌دانند که پیامدهای منفی برای روابط دوجانبه تل‌آویو-پاریس خواهد داشت.

وی در این باره توضیح داد: «نقض قوانین بین‌المللی در سطوح و شدت‌های مختلف رخ می‌دهد، و الحاق دره اردن و مناطق شهرک‌های [صهیونیست‌نشین در کرانه باختری] نیز به عنوان یک نقض در نظر گرفته می‌شود. این توصیف، بر وجود عواقبی [برای اشغال] دلالت دارد».

سفیر فرانسه در ادامه اظهارات خود گفت: «فرانسه هم مانند بیشتر کشورهای اروپایی، موضع خود درباره طرح الحاق اسرائیل را به روشنی بیان کرده است. در تاریخ بیست‌وسوم آوریل، نیکلاس دو ریویر نماینده فرانسه در سازمان ملل به شورای امنیت گفت که چنین اقدامی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود، تصویب آن بدون چالش نخواهد بود و در روابط ما با اسرائیل نادیده گرفته نمی‌شود».

به نوشته تایمزاسرائیل، دانون البته برای اینکه ناخواسته تل‌آویو را از اظهارات خود درباره عواقب اشغال، آزرده نکرده باشد، به سرعت لحن خود را نرم کرد: «بگذارید درباره این عبارات شفاف‌سازی کنم، این‌ها تهدید نیستند. این‌ها واکنش‌ها به بیانیه‌های اسرائیل است وقتی که [نخست‌وزیر] اجرایی شدن [اشغال] را اعلام کند».

وی ضمن اشاره به اینکه فرانسه هم مانند اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را محکوم می‌کند، تصریح کرد: «اما الحاق تفاوت دارد. شما نمی‌توانید پیشنهاد ساخت محله جدید در یک شهرک را - که یک چیز بد شمرده شده و البته نقض قوانین بین‌المللی نیز هست - با الحاق مقایسه کنید. الحاق بسیار جدی‌تر است، این اعلامیه‌ای است مبنی بر اینکه [کرانه باختری] اکنون قلمرو اسرائیل است. این کاملا فرق دارد».

این دیپلمات فرانسوی همچنین در این مصاحبه‌ی یک‌ونیم ساعته، در توضیح اینکه چرا پاریس فعلا ممنوع کردن فعالیت‌های شاخه سیاسی حزب‌الله را در نظر نمی‌گیرد، اظهار داشت: «ما هنوز رخداد خاصی را ثبت نکرده‌ایم که ما را به تغییر موضع خود در قبال حزب‌الله قانع سازد».

بر این اساس، دانون با بیان اینکه فرانسه فعلا دلیلی برای ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله ندارد، توضیح داد: «این موضوع که آلمان‌ها موضع خود را تغییر دادند، بدان معنا نیست که ما هم باید موضع خود را تغییر دهیم. باید مستقیماً از خود آلمانی‌ها بپرسید که چه اتفاقی با دلیلی باعث شد موضع خود را تغییر دهند».

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

پیش از این نیز برخی منابع صهیونیست گزارش داده بودند که تعدادی از سران کشورهای مهم اروپایی طی روزهای اخیر نامه‌های شخصی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده و از او خواستند که درباره موضوعات فلسطینی فقط مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کند.. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول