اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

واکنش کارگران شرکت هپکو به مصاحبه مدیرعامل غیررسمی شرکت هپکو با یک روزنامه خاص

هفته گذشته مصاحبه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت هپکوی اراک در یکی از رسانه‌های خاص استان مرکزی منتشر شد که کارگران به این مصاحبه واکنش نشان دادند.

واکنش کارگران شرکت هپکو به مصاحبه مدیرعامل غیررسمی شرکت هپکو با یک روزنامه خاص

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، هفته گذشته ابوالفضل روغنی مدیرعامل شرکت هپکوی اراک که چندی پیش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خاص استان مرکزی اعلام استعفا کرده بود، مجدداً اقدام به مصاحبه کرده و مطالبی را مطرح کرد که با واکنش کارگران این شرکت مواجه شد.

مدیرعامل شرکت هپکو در این مصاحبه عنوان کرده بود که «مسائل سیاسی باید از هپکو خارج شود» و «بیش از ۵ ماه است که نه اقدام مالکیتی و نه مدیریتی برای هپکو صورت نگرفته است»، «به آینده هپکو امیدوار هستم»، «بنده رسماً مدیرعامل هلدینگ هپکو نیستم چراکه به دلیل مسائلی، نام بنده ثبت رسمی نشده است.»، «هپکو کارگران شریفی دارد که فقط دغدغه شغل دارند.»، «اگر کسانی می‌خواهند صدای هپکو را به گوش دنیا برسانند بدانند مشکلات هپکو باید در داخل شرکت حل شود نه در رسانه‌ها و مطبوعات داخلی و خارجی.»

طرح این موضوعات موجب شد کارگران این شرکت در واکنشی به این سخنان عنوان کنند:‌ روزی از شهید چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب می‎گوید: تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم، اما آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.

این کارگران عنوان می‌کنند: عملکرد حدود ۹ ماهه تیم مدیریتی در شرکت هپکو و نتایج منبعث شده از آن در ذیل حمایت‌های پیدا و پنهان مسئولین استانی و کشوری و مصاحبه‌های خاص با روزنامه‌های خاص‌تر، آن‌چنان مثال‌زدنی و بارز است که جای هیچ‌گونه تعریفی باقی نمی‌گذارد.

آنها می‌گویند: تولید ۱۰ دستگاه غلتک و آوردن ۱۷۰ تن کار پروژه‌ای طی این مدت‌، تمام خروجی مدیریت بین‌المللی ۹ ماهه این مدیران در شرکتی با ظرفیت تولید ۳۰۰۰ دستگاه و ۲۰ هزار تن کار پروژه ساختی بوده است که عمده قطعات و اقدامات لازمه قبل از حضور آقایان در شرکت مهیا بوده است.

این کارگران بیان می‌کنند: در حال حاضر در شرکت عملاً کاری وجود ندارد و با توجه به بازگشایی حتی مهدکودک‌ها، ۵۰ درصد پرسنل شرکت به بهانه کرونا در شرکت حاضر می‌شوند، واقعاً به این‌همه توانمندی شگرف آقایان در راه‌اندازی، رونق و جهش تولید در صنعت کشور غبطه می‌خوریم!

کارگران هپکو می‌گوید: حال بهتر درک می‌کنیم که چرا شرکت‌های عظیم صنعتی، در کشور این‌گونه دچار رکود شده‌اند، وجود گهربار همین تیم‌های مدیریتی و لابی‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ برخی مسئولین دولتی از همین مدیران توانمند! در کنار سکوت معنادار دستگاه‌های نظارتی و حرکت‌های مصلحتی و نه انقلابی دستگاه‌های امنیتی، به‌راحتی میدان را برای این گوهرهای تابان صنعت که کوله باری از خاطره شرکت‌های ارج، آزمایش و ...را به همراه دارند، باز گذاشته و دریغ از حتی یک بازخواست.

این کارگران می‌گویند: اخیراً مدیرعامل غیررسمی شرکت هپکو در مصاحبه به ایثار مدیران فعلی برای شرکت هپکو اشاره کرده که با نگاهی به خروجی عملکرد ایشان طی ۹ ماه گذشته و اقداماتی نظیر گماردن افرادی کاملاً غیرمتخصص و غیرمتعهد در پست‌های کلیدی شرکت هپکو، دریافت حقوق‌های چند ده‌میلیونی از شرکتی با شرایط بحرانی، عدم کارایی، تلاش در جهت کم کردن منابع انسانی شرکت به بهانه بازنشسته کردن افراد متخصص و متعهد، اصرار به بقای خود در صورتی که وقتی بحث پاسخگویی مطرح می‌شود سریعاً اذعان بر استعفای خود دارند و ...، در میابیم که تعاریف جدیدی از ایثارگری ارائه شده است! با این تعریف جدید (ضمن عذرخواهی از همه ایثارگران عزیز) به نظر می‌رسد تمامی افراد ناتوان، بی‌صلاحیت، فاقد کارایی و نجومی بگیر به‌زعم آقایان ایثارگرند و در خط مقدم مبارزه با فساد!

کارگران هپکو می‌گوید: مدیرعامل در اظهاراتشان به اعتراضات کارگری به بهانه تبدیل شدن آن به سوژه رسانه‌های معاند و عدم ارتباط آن به وظایف کارگران و پیگیری موضوع هپکو توسط مراجع قضایی تاخته‌اند که اولاً باید دید از نگاه وی و همفکرانشان، اعتراض و تظلم خواهی در اسلام حق است یا نه؟

این کارگران می‌گوید: اگر اعتراضات و پیگیری همین کارگران در طی سالیان گذشته نبود شرکت مادرتخصصی و استراتژیک هپکو تا به حال بارها توسط سهامداران نااهل اول و دوم و مدیرانی بی‌کفایت نظیر مدیران فعلی و قبلی [که به جای تلاش برای ورود کار به مجموعه، تمام‌وقت به دنبال واریز وجه به حساب شهرداری و شروع ساختمان‌سازی در مجموعه زمین‌های هپکو هستند، البته با توجه به تجارب خانوادگی‌شان] نابود شده بود،  هرچند که ادامه وضع موجود هم نشان می‌دهد که با تلاش‌های مضاعف تیم مدیرعامل راه زیادی تا نابودی آن باقی نمانده است، چراکه خوب می‌دانند برای حمایت به سراغ چه کسانی باید بروند! همان‌هایی که در ظاهر حافظان بیت‌المال هستند و در واقع...!

کارگران هپکو از مدیران غیر رسمی و رسمی شرکت هپکو با آن سوابق درخشان درخواست دارند از اقدامات ایثارگرانه! خود برای تداوم ارائه خدمات خود به هپکو دست بردارند و اداره آن را به اهلش بسپارند.   

سال‌هاست شرکت هپکو، این صنعت بزرگ و راهبردی کشور جولانگاه سهامداران و مدیران بی‌کفایت و بورس باز و سفته‌باز و دلالان زمین و... شده است.

سال‌هاست که می‌آیند و می‌روند و هر بار هم تکه‌ای از گوشت بی‌جان آن را می‌خورند و با خود می‌برند و سال‌هاست که دیگر لبخند بر روی لبان کارگران و جوانان این شهر نمی‌آید ولی به جایش تا بخواهی، اتهام و باطوم و زندان و شرمندگی و...مانده بر روی دوش جوانان و خاطره صدها خبر دروغین رونق تولید.

«تکرار سناریوی استعفای صوری مدیران هپکو در روزنامه‌ای خاص» عنوان خبری است که در این رابطه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول