اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خبرتخریب خانه منطقی نژاد کذب است

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری فارس خبر تخریب خانه منطقی نژاد را تکذیب کرد.

خبرتخریب خانه منطقی نژاد کذب است

مصیب امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز با اشاره به بازپس‌گیری این خانه تاریخی اظهار داشت:این خانه پیش از این در اختیار افرادی بود که رسیدگی خوبی نداشتند و لذا ما درخواست بازپس‌گیری این خانه را کردیم که پس‌ازاین اقدام خبر تخریب خانه در فضای مجازی منتشر شد.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که اخیراً در فضای مجازی پیرامون تخریب این خانه انتشار داده‌شده است گفت:این صحبت‌ها کذب است و واقعیت ندارد بلکه این خانه نسبت به بسیاری از خانه‌های تاریخی تحت پوشش میراث وضعیت مناسبی دارد.

امیری با تأکید بر اینکه این خانه نه تخریب‌شده و نه اتفاق جدیدی برایش رخ‌داده است،افزود: این خانه را پس گرفته‌ایم و در حال سپری کردن مراحل قانونی آن هستیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری فارس تاکید کرد:این خانه به دلیل عدم استفاده به مرمت نیاز دارد. 

وی افزود:۲۷ خانه که به‌صورت مجموعه در بافت تاریخی وجود دارد. 

گفتنی است خانه تاریخی منطقی نژاد که درگذشته موزه هنرهای اسلامی در آن ساخته شد، مربوط به دوره قاجار بوده و در سال ۱۳۱۱ ه.ق ساخته‌شده است.

این خانه را می‌توان جلوه‌ای از معماری خانه‌های تاریخی شیراز به‌حساب آورد.تالار آینه‌خانه منطقی نژاد یکی از بی‌نظیرترین تالارهای آینه‌خانه‌های تاریخی ایران است.

به گزارش فارس،خانه منطقی نژاد که درگذشته به‌عنوان موزه موسیقی فعال بود، در سال ۱۳۵۲با شماره ۱۴۹۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در شیراز، خیابان احمدی،کوچه پشت مسجد نو واقع‌شده است.این منزل در عیان نشین شیراز قدیم، در مجاورت بازار و حرم شریف شاهچراغ (ع)، مقدس‌ترین بقعه مذهبی استان فارس قرار دارد‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول