اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کرونا دایره کودکان فقیر را گسترش می‌دهد

بر اساس گزارش و تحلیل جدید سازمان بین‌المللی «یونیسف»، همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند باعث افزایش فقر بین 86 میلیون کودک در جهان شود.

کرونا دایره کودکان فقیر را گسترش می‌دهد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش و تحلیل جدید سازمان بین‌المللی «یونیسف»، همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند باعث افزایش فقر بین 86 میلیون کودک در جهان شود.

طبق گزارش «یونیسف» این رقم باعث افزایش 15 درصدی فقر کودکان جهان نسبت به سال گذشته می‌شود.

این تحلیل نشان می‌دهد که بدون اقدام فوری برای محافظت از خانواده‌ها در برابر مشکلات مالی ناشی از بیماری کرونا، تعداد کل فرزندان ساکن در زیر خط فقر در کشورهای کم‌درآمد و متوسط ​​می‌تواند تا پایان سال به 672 میلیون نفر برسد.

تقریباً دوسوم این کودکان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگی می‌کنند کشورهای  اروپایی و آسیای مرکزی می‌توانند بیشترین رشد را تا 44 درصد در منطقه خود نشان دهند؛ آمریکای لاتین و کارائیب نیز افزایش 22 درصدی را نشان می‌دهند.

«هنریتا فور»، مدیر اجرایی یونیسف گفت: «تأثیرات تکان‌دهنده فقر کودکان را به‌شدت در برابر کووید19 آسیب‌پذیر خواهد کرد؛ کودکان حتی در دوره‌های کوتاه گرسنگی و سوءتغذیه بسیار آسیب‌پذیر هستند؛ اگر اکنون و قاطعانه عمل کنیم، می‌توانیم از تهدیدات همه‌گیر پیشِ‌روی فقیرترین کشورها و برخی از آسیب‌پذیرترین کودکان جلوگیری و آن را مهار کنیم.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول