اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در خارج از کشور

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خارج از کشور، از پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خردادماه به زبان‌های مختلف از طریق فضای مجازی خبر داد.

برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات  ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان باعث تداوم تعطیلی بسیاری از مراکز فرهنگی شده است،اما نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور همچنان به اجرای برنامه‌های فرهنگی از طریق فضای مجازی می‌پردازند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچون سال‌های قبل امسال هم مسئولیت اقدامات و پیگیری‌های مرتبط با بزرگداشت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام(ره) را در حوزه بین‌الملل  عهده‌دار است.

بهره‌گیری از ابزارهای نوین رسانه‌ای و فضای مجازی جهت معرفی امام(ره) به جهانیان

وی ادامه داد: این سازمان با شناسایی و بکارگیری شیوه‌های تأثیرگذار فرهنگی‌ و بهره‌گیری از ابزارهای نوین رسانه‌ای و فضای مجازی اقدام به معرفی ابعاد شخصیت بین‌المللی امام خمینی (ره) و اندیشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی می‌کند.

ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بستر فضای مجازی گفت: به اذعان رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور و اندیشمندان و نخبگان دیگر کشورها، اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایام شیوع ویروس کرونا، بازتاب بسیار خوبی داشته است. از این رو، به مناسبت بزرگداشت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی خواهیم بود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: این برنامه‌ها شامل نشست‌های مجازی در قالب ویبنار در کشورهای خارجی، همایش‌های بین‌المللی مجازی با موضوع معرفی مقام و جایگاه امام خمینی(ره)، شب شعر مجازی، مسابقات مجازی فرهنگی، مسابقات کتاب خوانی با محوریت چهل حدیث و صحیفه امام خمینی(ره)، ترجمه و نشر دیوان امام خمینی(ره) به زبان بنگالی، نمایشگاه‌های مجازی عکس در کشورهای اروپایی و آفریقایی، تهیه و تدوین کلیپ‌های ویدیویی و پخش در تلویزیون کشورهای خارجی و انتشار نشریه‌های فرهنگی و قرآنی به زبان‌های مختلف می‌شود.

وی در ادامه سخنانش، انعکاس تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی در صفحات اجتماعی و اپلیکیشن‌های نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور، انتشار مقالات نویسندگان و نخبگان فرهنگی کشورهای هدف در رسانه‌های خارج از کشور، میزگردهای تخصصی مجازی با موضوعات انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی(ره) و معرفی ابعاد اخلاقی نهضت امام(ره) از نگاه تحلیل‌گران و نخبگان کشورها و توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه ارتحال امام(ره) به رایزنان فرهنگی کشورمان را از دیگر اقدامات این سازمان در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) برشمرد.

پخش سخنرانی رهبر انقلاب به زبان‌های مختلف

ابراهیمی‌ترکمان تأکید کرد: این سازمان، پخش سخنرانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز ۱۴ خردادماه به مناسبت بزرگداشت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام(ره) به زبان‌های مختلف از طریق فضای مجازی و رسانه‌های خارجی را دستور کار خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه بین‌المللی الهدی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نگاهی دیگر، مقالات نخبگان و تحلیل‌گران دینی و سیاسی جهان و نخبگان داخلی را در نشریات الطاهره، الوحده، محجوبه، اکو آو اسلام و زمزم توسط مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به این سازمان منتشر می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین، سالروز فرارسیدن قیام  ۱۵ خرداد را تسلیت و تعزیت گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول