اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار کاهش کیفیت هوا و گردوخاک در 5 استان/شمال گرم‌تر می‌شود

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در نوار شمالی کشور تا پایان هفته افزایش نسبی دما داریم، گفت: روز13 خرداد تا اواخر وقت، باد شدید و گردوخاک در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

هشدار کاهش کیفیت هوا و گردوخاک در 5 استان/شمال گرم‌تر می‌شود

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد:‌ بر اساس اطلاعات نقشه‌های همدیدی و هواشناسی امروز شاهد افزایش رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های فارس، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان همچنین ارتفاعات هرمزگان هستیم.

وی ادامه داد‌: فردا 13 خرداد در دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، زنجان و البرز و استان‌های قم و اصفهان وزش باد، گرد و غبار و رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه 14 خرداد در ارتفاعات البرز در استان‌های خراسان شمالی و گلستان همچنین ارتفاعات زاگرس در استان‌های کرمان، فارس و اصفهان رگبار پراکنده داریم.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه 15 خرداد در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده داریم.

اصغری افزود: روز جمعه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر به تدریج در سواحل شمالی بارش پراکنده و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از چهارشنبه تا جمعه جوی آرام در بقیه مناطق کشور خواهیم داشت، گفت: مجدداً از شنبه 16 خرداد در سواحل خزر بارش باران، وزش باد و کاهش دما و در شمال‌غرب همچنین استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در نوار شمالی کشور تا پایان هفته افزایش نسبی دما داریم ضمن آنکه در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و سنندج با کمینه دمای 8 بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و بارش پراکنده پیش‌ بینی می‌شود و روز چهارشنبه تا جمعه  آسمان تهران صاف خواهد بود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 38 و 25 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز در پایتخت آسمان صاف، جهت باد غربی و سرعت باد 29 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 4 درصد است.

وی همچنین اضافه کرد: از فردا تا چهارشنبه 14 خرداد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های قزوین، زنجان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که به بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها منجر خواهد شد که ضرورت دارد در حوزه تأسیسات گلخانه‌ای توجه بیشتری شود.

اصغری ادامه داد: همچنین از فردا 13 خرداد تا اواخر وقت، وزش باد شدید و گردوخاک در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و اصفهان پیش‌بینی می‌شود که افزایش غلظت گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی نتیجه این وزش باد شدید است.

وی ادامه داد: ‌در مناطق مذکور‌ ‌افراد سالمند و کودکان بهتر است در خانه بمانند؛ همچنین باید از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها  و صعود به ارتفاعات در استان‌هایی که ذکر شد در این مدت خودداری کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول