اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کشته شدن یک نفر دیگر در اعتراضات آمریکا در کنتاکی

منابع آمریکایی گزارش دادند، یک معترض دیگر به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا در شهر «لوییویل» ایالت کنتاکی به ضرب گلوله نیروهای پلیس این شهر کشته شد.

کشته شدن یک نفر دیگر در اعتراضات آمریکا در کنتاکی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر گزارش‌ها، پلیس شهر «لوییویل» در ایالت کنتاکی در جریان اعتراضات به نژادپرستی در سراسر آمریکا، یه نفر را به ضرب گلوله به قتل رساند. خبرنگار شبکه محلی WLKY در توییتی نوشت این اتفاق پس از آن رخ داد که شخصی از میان جمعیت شلیک کرد.

«مارویس هرینگ» در توییتی نوشت: گارد ملی، اداره پلیس لوییویل، یک مرد را بعد از آن که عده زیادی تجمع کردند و دست‌کم یک تیراندازی از سوی شخصی در میان جمعیت انجام شد، هدف تیراندازی مرگبار قرار داد.

«استفن دینگل» یک خبرنگار دیگر این شبکه که نزدیک حادثه بود گفت پلیس لوییویل اعلام کرد افسران در حال متفرق کردن جمعیت زیاد در یک محوطه پارکینگی حدود ساعت ۱۲ و ربع بامداد (به وقت محلی) بودند که این حادثه رخ داد.

این خبرنگار گفت پلیس مدعی شده ابتدا به سمت نیروهایش تیراندازی شده بود. نشریه «نیوزویک» گزارش داد با اداره پلیس لوییویل برای دریافت اظهارنظر تماس گرفته شده است.

جمعه شب هم یک خبرنگار محلی در این شهر در حالی که مشغول پوشش اعتراضات بود، با اسلحه پلیس برای ترک محل تهدید شد. به گفته این خبرنگار، شخصی که صورت خود را با ماسک پوشانده و جلیقه به تن داشت خودر ا پلیس معرفی کرد و به سمت وی و تیمش گلوله‌های فلفلی شلیک کرد.

شهردار لوییویل بعد از ان که اعتراضات این شهر در روز جمعه به خشونت کشیده شد، از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح منع آمد و شد اعلام کرده است.

دوشنبه هفته قبل بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده را در شهر مینیاپولیس، محل این حادثه، و شهرهای بزرگ دیگر آمریکا در پی داشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول