اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ربات‌ها‌ جایگزین پرسنل بیمارستان شدند

به تازگی ربات‌های هوشمند در بیمارستانی در بلژیک جایگزین پرسنل خسته بیمارستان شده‌اند تا به مهار ویروس کرونا کمک کنند.

ربات‌ها‌ جایگزین پرسنل بیمارستان شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی صباح، به تازگی ربات‌های هوشمند در بیمارستانی در بلژیک جایگزین پرسنل خسته بیمارستان شده‌اند تا به مهار ویروس کرونا کمک کنند. 

این ربات هوشمند «CRUZR» نام دارد و به تست افراد مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان دانشگاه آنتورپ کمک می‌کند.

این ربات‌ها به  بیش از ۵۳ زبان صحبت می‌کنند، تب را تشخیص می‌دهند و تعیین می‌کنند که آیا مردم ماسک صورت را به درستی می‌پوشند یا خیر؛ شرکت Zrobots که در بلژیک مستقر است این ربات‌ها را ساخته است.

افرادی که از روز سه شنبه به بیمارستان دانشگاه آنتورپ وارد می‌شوند، به سؤالات آنلاین و یا در یک کیوسک تعاملی پاسخ خواهند داد.

این ربات کد QR را اسکن می‌کند، پاسخ‌های آنها را بررسی می‌کند، دمای بدن آنها را اندازه‌گیری و تعیین می‌کند که آیا ماسک به درستی پوشیده است یا خیر.

فابریک گافین، مدیر اجرایی شرکت «Zorabots» گفت: ربات‌های وی از سال ۲۰۱۳ در بیمارستان‌ها، خانه‌های مراقبت و هتل‌ها حضور داشته‌اند، اما اکنون نقش جدیدی پیدا کرده‌اند. 

وی به رویترز گفت: بزرگترین مزیت این ربات این است که می‌تواند حرکت کند، به سمت افراد برود، با مردم صحبت و با زبان مادری مراجعه‌کنندگان با‌ آنها ارتباط برقرار کند.

این ربات‌ها که به طور معمول ۳۰ هزار یورو قیمت دارند به کلینیک‌های فرانسه، هلند و ایالات متحده فروخته شده بودند و همچنین در برخی از فروشگاه‌های رایانه‌ای بلژیک قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول