اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای سنگین‌تر از خسارات کروناست/ افزایش 2.5 درصدی تصادفات جاده‌ای در کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای به مراتب سنگین‌تر از خسارات بیماری کروناست، اما احساس می‌شود که حساسیت این موضوع به اندازه کرونا به جامعه منتقل نشده است.

خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای سنگین‌تر از خسارات کروناست/  افزایش  2.5 درصدی تصادفات جاده‌ای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی امروز در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ‌و نقل استان با بیان اینکه رفتارهای ترافیکی عامل اصلی موثر در حوادث رانندگی است، اظهار داشت: حساسیت این مسئله باید به‌درستی به جامعه منتقل شود، چراکه اگر همکاری و مشارکت مردم را جلب نکنیم، نتیجه موثری نخواهیم گرفت.

وی افزود: خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای به مراتب سنگین‌تر از خسارات بیماری کروناست اما احساس می‌شود که حساسیت این موضوع به اندازه کرونا به جامعه منتقل نشده است.

رحمتی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای استان در سال‌جاری، مداخلات و فعالیت‌های صورت گرفته را در این زمینه موثر دانست و گفت: علت‌های وقوع تصادفات باید بررسی شده و میزان اثرگذار هر یک از آنها مشخص شود.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ها باید با تحلیل عوامل تصادفات انجام شود و هرچه تأثیر یک عامل بیشتر باشد سرمایه‌گذاری و هزینه برای کاهش تأثیر آن در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی عامل انسانی به مراتب کم‌هزینه‌تر است، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی رفتارهای صحیح ترافیکی بیشترین تاثیر را در پیشگیری از وقوع تصادفات دارد و این مسئله باید جدی گرفته شود.

وی درخصوص برنامه عملیاتی کاهش تصادفات استان نیز متذکر شد: این برنامه باید به‌صورت کمی و قابل ارزیابی تهیه شود تا بتوان در زمان تعیین‌شده به اهداف موردنظر دست یافت.

رحمتی همچنین با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی و همزمانی آن با شرایط خاص کرونا، بیان داشت: دستگاه‌های مسوول باید تمهیدات لازم برای مدیریت این سفرها را از نظر پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آمادگی برای رویارویی با حوادث احتمالی اتخاذ کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه برنامه عملیاتی کاهش تصادفات برون‌شهری استان در سال 1399 را تشریح کرد.

علیزاده با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای کشور در سال 98، 2.5 درصد افزایش داشت، افزود: این آمار در آذربایجان‌شرقی کاهش داشته و این استان از نظر کاهش آمار تصادفات، رتبه ششم کشور را دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تصادفات و تلفات جاده‌ای استان و برنامه عملیاتی پلیس راه برای تابستان سال 99 را ارائه کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول