اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهار به زمستان زندگی «شنیا» لبخند زد/ وقتی خدا خواست و قلم کارساز شد

بخاطر ورود خیرین و حمایت کمیته امداد کردستان زندگی در این روزهای سخت کرونایی روی دیگر خود را به شنیای کوچک و خانواده‌اش نشان داد، رویی که نویدبخش شکفتن و بهاری‌شدن و رویش دوباره می‌دهد.

بهار به زمستان زندگی «شنیا» لبخند زد/ وقتی خدا خواست و قلم کارساز شد

خبرگزاری فارس استان کردستان؛ فرقی ندارد من باشم یا تو، اگر بخواهی بارانی می‌شوی. پر می‌شوی از قطره‌های پاکی که برای آمدن، هفت آسمان را گذرانده‌اند.

ترنم باران به خاطر سخاوت و مهربانی همنوعان میهمان خانه کوچک شنیا شده و قطره قطره بر سر او و خانواده‌اش می‌بارد، چترها را زیر این باران مهربانی باز کرده‌اند..

«کویر نیاز «شنیا» در انتظار باران مهربانی /نفس‌هایی که از فقر به‌شماره افتاد» عنوان گزارشی بود که ما سوم خردادماه جاری بخشی از قصه پرغصه آقاعلی و خانواده 5 نفره و دختر 9 ساله مبتلا به بیماری سرطان را به امید بازشدن گره‌های کور زندگی‌شان به رشته تحریر درآوردیم.

در روزهایی که کروناویروس در میان جامعه انسانی فاصله انداخته است، دستانی مهربان، به سمت این نیازمند دراز شد تا این خانواده را از این شرایط تلخ نجات دهد.

مهربان بودن و مهربانی کردن کار سختی نیست، مهربانی ساده است، ساده‌تر از هر آنچه به نظر آید، فقط کافی است به خودت ایمان داشته باشی و به معجزه باران، باور..

در ساحل قلب‌ها این جای پای مهربانی است که می‌ماند و گرنه موج روزگار هر ردپایی را پاک می‌کند صدای استمداد خانواده این کودک 9 ساله مبتلا به سرطان از طریق خبرگزاری فارس به گوش خیرین و مسئولان رسید.

نخستین چراغ سبز در تهران روشن شد

نوشتیم «شنیا» ترحم نمی‌خواهد، یک مشت معرفت و مهربانی می‌خواهد که از دل جوشان هموطنان خیر جوشیدن بگیرد و او و خانواده اش را از این شرایط سخت و تنگنای نفس‌گیر برهاند و همین پای خیرین را به زندگی این نیازمند باز کرد.

نخستین چراغ سبز برای کمک به این خانواده، توسط یک خیر تهرانی روشن شد، خیری که وعده داد هر کمکی که برای درمان شنیا نیاز باشد کم نخواهد گذاشت، خیرین دیگری هم ورود کردند و به اندازه وسع و توانشان مسیر بازگشت این کودک به زندگی را تسهیل کردند.

نخستین چراغ سبز برای کمک به این خانواده توسط یک خیر تهرانی روشن شد

 

از واریز مبالغ نقدی تا بردن بسته حمایتی به درب منزل این نیازمند از کارهای خیرین بود، قطره‌های کوچکی که در کنار هم قرار است به دریای مهربانی برای رفع نیازهای این خانواده تبدیل شود.

سنگ‌تمام مدیرکل کمیته امداد کردستان در حق خانواده شنیا

اگر چه این کمک‌ها چراغ امید در این خانواده‌اش را روشن کرد اما رفع مشکل آنها نیاز به یک گام بلندتر داشت گامی که به همت مدیرکل کمیته امداد امام کردستان برداشته شد.

برای دومین بار به درخواست آقای شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان راهی خانه کوچک، نمور و استیجاری «شنیا» می‌شوم، هشدارهای گاه و بیگاه مسئوولان در مورد قرمزبودن وضعیت سنندج در زمینه شیوع کرونا هراس جدی به دل علی‌آقا انداخته است پهن کردن بساط دست‌فروشی را در این شرایط جایز ندانسته و به همین دلیل به عنوان کارگر روزمزد در یکی از باغ‌های نزدیک شهر مشغول برداشت میوه است.

تلفن وی در دسترس نیست و تماس‌های نقشینه خانم(مادر شنیا) برای بازگشت همسرش امکان‌پذیر نبود که به همراه شنیا و دو فرزند دیگرش میزبان ما می‌شوند.

وارد حیاط خانه شنیا می‌شویم، مادرش از حضور چند نفری ما، آن هم در شرایط کرونایی امروز مضطرب است اما با وجود اینها با مهربانی از ما می‌خواهد که مهمانشان شویم، اصرارهای مادر شنیا به جایی نمی‌رسد، مدیرکل کمیته امداد همانجا سرپا و در حیاط حرف‌هایشان را می‌شنود و بهترین تصمیم را برایشان می‌گیرد.

از هدیه یک میلیون تومانی تا کمک‌هزینه 80 میلیون تومانی خرید مسکن

کمک 50 میلیون تومانی به صورت بلاعوض و 30 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد دستور آقای مدیرکل کمیته امداد برای رفع مشکل مسکن خانواده این کودک 9 ساله سرطانی است.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر خیری پیدا شود که یک قطعه زمین به این خانواده واگذار کند کمیته امداد بدون نیاز به آورده آنها، کمتر از 3 ماه سرپناهی امن برایشان می‌سازد.

خانواده شنیا زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفتند

به دستور مدیرکل کمیته امداد کردستان خانواده شنیا به عنوان مددجوی مستمری‌بگیر کمیته امداد زیرپوشش حمایت‌های کامل این نهاد قرار گرفتند و موضوع درمان شنیا هم از طریق امداد انجام خواهد شد.

ورود رئیس کمیته امداد کشور به رفع مشکل شنیا

سید مرتضی بختیاری هم با دیدن خبر خبرگزاری فارس به موضوع این مددجوی نیازمند ورود پیدا کرد و دستور تقبل تمام هزینه های درمانی این دختر 9 ساله را صادر کرد و گفتند که« در مورد این دختر کوچک بیمار از هیچ کمکی دریغ نکنید»

برف‌های زمستان زندگی شنیا رفته‌رفته در حال آب شدن است سفره‌ای که امام راحل اسفندماه 58 برای کمک به نیازمندان با نام نامی خود پهن کرد امروز برای زندگی خیلی‌ها برکت‌آفرین شده است، کم نیستند انسان‌های موفقی که به خاطر برکت همین سفره الان برای خود صاحب نام و نشان در کشور هستند.

زندگی در این روزهای سخت کرونایی دارد روی دیگر خود را به شنیای کوچک و خانواده‌اش نشان می‌دهد، رویی که نویدبخش شکفتن و بهاری‌شدن دوباره می‌دهد..

زندگی در این روزها سخت کرونایی دارد روی دیگر خود را به شنیای کوچک و خانواده‌اش نشان می‌دهد

 

حالا چند روزی است پدر شنیا دنبال پیداکردن خانه‌ای کوچک است که سرپناه امن برای خانواده‌اش شود.

علی‌آقا می‌گوید تا عمر داریم محبت خیرین و کسانی که در این روزهای سخت دستمان را گرفتند فراموش نمی‌کنیم حتی اگر با این قیمت در شرایط امروز نتوانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم از باران مهربانی همنوعان به ویژه محبت ویژه مدیرکل کمیته امداد کردستان تقدیر می‌کنیم و قدردان خبرگزاری فارس هستیم که صدایمان را به گوش مسئولان رساند.

سخن آخر

آفریننده مهر، آن زمان که انسان را سرشت، محبت را در قلبش نوشت و مُهر کرد راز قلب انسان را، قلبی که می‌تپد برای قلبی دیگر، قلبی که به درد می‌آید از رنج قلبی دیگر، قلبی که شادمان می‌شود از شعف قلبی دیگر، قلبی که می‌گذرد از تمام داشته‌هایش برای قلبی دیگر و این است راز آفرینش انسان..

مهربانی ساده است،کافی است به خودت ایمان داشته باشی و به معجزه مهر، کافی است یاد بگیری انسان‌بودن فقط زنده‌بودن نیست و باید زندگی کرد و زندگی چیزی جز مهربانی و عشق ورزیدن به آفریده‌های خداوند نیست.

به قول سعدی شیرین‌سخن: 

تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن 

 به دمی یا دِرَمی یا قلمی یا قدمی

گزارش از شیرین مرادی

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول