اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«نفت» بسیاری از ساختارهای فکری و فرهنگی را نابود کرد/ لزوم بومی‌سازی دانشگاه‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نفت بسیاری از ساختارهای فکری و فرهنگی کشور را نابود کرده و باعث شد که فرهنگ کارآفرینی را نابود کنیم و به فرزندان خود یاد ندادیم که به سمت کارآفرینی بروند و ارزش افزوده درست کنند.

«نفت» بسیاری از ساختارهای فکری و فرهنگی را نابود کرد/ لزوم بومی‌سازی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سورنا ستاری عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: حوزه فناوری به‌عنوان حوزه اقتدار کشور محسوب می‌شود چراکه رهبری همواره بر روی حوزه فناوری تأکید دارند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه فناوری افتاده است، بیان داشت: پیچیده‌ترین تجهیزات پزشکی را در داخل کشور می‌سازیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که مراکز پزشکی ما هیچ کمبودی در زمینه تجهیزات پزشکی نداشتند و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که همه مردم چه فقیر و غنی و چه عام و خاص یک سرویس پزشکی را دریافت می‌کنند.

ستاری اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا اتفاقات خوبی رخ داد و نشان دادیم که جمهوری اسلامی با وجود اینکه تحریم است نسبت به کشورهای دیگر توانست با تکیه بر قدرت داخلی و جوانان این نوع مسائل را حل کند.

وی با بیان اینکه همه برای رونق یافتن اقتصاد دانش بنیان باید به میدان بیایند، افزود: شرکت‌های دانش بنیان باعث اقتدار کشور می‌شوند و در بحران هایی مانند شیوع ویروس کرونا اقتدار خود را نشان می‌دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه با استفاده از اقتصاد دانش بنیان جلوی خام‌فروشی کالا‌هایی از جمله نفت و محصول استراتژیک زعفران را بگیریم، گفت: استفاده از اقتصاد دانش بنیان می‌تواند ارزش افزوده محصولات را بیشتر کند که نمونه آن تولید دارو از زعفران است.

ستاری عنوان کرد: نفت بسیاری از ساختارهای فکری و فرهنگی کشور را نابود کرده و باعث شد که فرهنگ کارآفرینی را نابود کنیم و به فرزندان خود یاد ندادیم که به سمت کارآفرینی بروند و ارزش افزوده درست کنند.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های متعدد در استان خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: این استان دارای پتانسیل‌های فوق‌العاده ذاتی و خوبی است و بزرگترین پتانسیل این استان بحث سبقه علمی است که در این استان مشاهده می‌کنی.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه این سبقه علمی کمک می‌کند تا حوزه فناوری بسیار پیشرفت کند، عنوان کرد: بیرجند جزو سه شهر اول در حوزه علم و دانش بوده و امیدواریم با گسترش شرکت‌های دانش بنیان و تقویت فرهنگ توجه کردن به علم و دانش در این شهر شاهد شکوفاشدن آن در علم و دانش باشیم.

ستاری هدف از راه‌اندازی دانشگاه‌ها را حل مشکلات مردم و منطقه عنوان و بیان داشت: خراسان‎‌جنوبی می‌تواند مشکلات خود را بر پایه دانش داخلی خود حل کند و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی با نوآوری‌های خود برای حل مشکلات این استان به میدان بیایند و راه‌حل‌هایی ارائه بدهند.

وی با تأکید بر اینکه اکنون جهت‌گیری دانشگاه‌ها به سمت حل کردن مشکلات جامعه و مردم است، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه‌ها بومی‌سازی شوند و با فرهنگ خود منطقه به تدریس دروس بپردازند، نمی‌شود که دانشگاه در بیرجند دایر باشد اما نتوانند مشکل آب استان و مردم را حل کند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول