اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

میزان مرگ و میر سالمندان مبتلا به کرونا در ایران پایین‌تر از اروپا و آمریکاست

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم، گفت: آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا بیش از ۷۰ سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است .

میزان مرگ و میر سالمندان مبتلا به کرونا در ایران پایین‌تر از اروپا و آمریکاست

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در برخی استانها از همان روزهای ابتدایی شاهد مدیریت خوب این بیماری بودیم و هیچگاه وضعیت بیماری در این استانها به حد بحران نرسید که کرمانشاه هم یکی از این استانهای موفق است.

وی افزود: ارزیابی وضعیت کرونا در کشور و استان‌های مختلف با میزان مرگ و میر قربانیان این بیماری صورت می‌گیرد؛بنابر این تمام تلاش ما این است که تا حد امکان آمار مرگ و میر بیماری را کاهش دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در همین راستا بحث غربالگری بیماران کرونایی در دستور کار قرار گرفت تا پیش از آنکه وضعیت این افراد به حد بحرانی برسد و یا افراد دیگر را آلوده کنند، شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گیرند؛ چرا که با ایزوله کردن این افراد، نتیجه اقدامات اثربخش خواهد بود.

جان بابایی ادامه داد: نقاهتگاه‌ها می‌توانند کمک کننده باشند و باید در استان کرمانشاه نیز مانند برخی استان‌های دیگر  امکانات رفاهی نقاهتگاه‌ها ارتقا داده شود تا استقبال بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم، گفت: عمده این تجهیزات در حال حاضر در کشور تولید می‌شود و حتی به فکر صادرات این محصولات هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت  ادامه داد: در مورد برخی اقلام درمانی و محافظتی از سوی شرکت‌های تولید کننده هم درخواست صادرات دادیم و مشخص کردیم که چه مقدار نیاز داخلی داریم و چه میزان می‌توانند صادرات انجام دهند.
 جان بابایی افزود: در بحث کیت‌های تشخیصی هم نگرانی جدی وجود ندارد و بخشی از این کیت‌ها داخل کشور تولید شده و بخشی هم وارد می شود.

وی گفت: فعالیت‌های تشخیصی در بحث کرونا در کشور ارتقا یافته و در روزهای اول تنها یک آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور فعال بود و در حال حاضر تعداد این مراکز به 150 مورد رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر مبتلایان کرونای بالای ۷۰ سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است که علت این امر بحث نگهداری از سالمندان در خانه است؛ چرا که عمده مرگ و میر این افراد در آمریکا و اروپا مربوط به آسایشگاه‌های سالمندان است.

جان بابایی گفت: در واقع کرونا به ما یاد داد فرهنگ احترام به سالمندان و نگهداری از آنها در آغوش خانواده باید با جدیت بیشتری حفظ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول