اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

لزوم جوانگرایی در «جلسه غیرعلنی»/ نظر نمایندگان مجلس درباره طرح‌های آینده

تهیه کننده برنامه «جلسه غیرعلنی» گفت: جوان ها با نگاه بهتری که به برخی مسائل دارند باعث جذابیت موضوع در این برنامه می شوند.

لزوم جوانگرایی در «جلسه غیرعلنی»/ نظر نمایندگان مجلس درباره طرح‌های آینده

«سعید ستودگان» تهیه کننده برنامه «جلسه غیرعلنی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با اشاره به ایده شکل گیری چنین برنامه ای گفت: بعد از انتخابات مجلس یازدهم و زمانی که نتیجه ها اعلام شد و مشخص شد تعداد بسیاری از جوان ها در انتخابات رای آوردند این به ذهنمان رسید که در شبکه سه که شبکه جوان هست و کار ویژه ما جوان ها هستند، نگاه جدی تری به ورود جوان ها به مجلس داشته باشیم. از طرفی فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر اینکه ورود جوان ها به هر عرصه ای خیلی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: طرح اولیه مان این بود که بتوانیم همه افرادی که بعد از انقلاب متولد شدند و الان برای اولین بار وارد مجلس شدند گفت و گو کنیم و ببینیم چه نظرهایی دارند و نظرهایشان را با مردم در میان بگذارند. اینها افرادی هستند که با ورودشان می توانند نگاه جدیدی را وارد مجلس کنند و برای همین این موضوع را با همه نماینده های مجلس مطرح کردیم. ورود جوان ها به مجلس اتفاق جدیدی را برای ما رقم می زند.

 

این تهیه کننده افزود: از طرفی می خواستیم ببینیم فرق این جوان ها با افرادی که سن شان کمی بالاتر است چه هست و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا برنامه جلسه غیر علنی را طراحی کنیم و با حدود ۴۰ نفری که بودند چنین برنامه ای را مطرح کردیم و اکثر آنها استقبال کردند.

وی درباره بازخورد مخاطبان از این برنامه تلویزیونی گفت: جوان هر جایی که وارد شود موج مثبتی را با خود می آورد. نگاه تازه ای که به مسائل دارد، زوایایی می بیند که غالبا مورد غفلت قرار گرفته و ... همه اینها جزو مسائلی است که در نگاه جوانان به مسائل وجود دارد و این هم در این برنامه خود را نشان می دهد. ما هم بازخوردهای خوبی داشتیم مردم این نگاه های جدید و حاکمیت تفکر جوان ها بر کشور را  دوست دارند.

وی ادامه داد: اکثر مواقع شاید یکسری نظرهای تکراری را در برخی از مسائل سیاسی اجتماعی می دیدیم اما می بینیم که جوان ها با نگاه بهتری که به برخی مسائل دارند باعث جذابیت موضوع می شوند و برای همین می شود که می بینیم این جوان ها در انتخابات رای می آورند. تمایل مردم به سمت صحبت ها و راه های جدید است که بتواند مشکلات کشور را حل کند.

ستودگان درباره اینکه چه سوال هایی از هر نماینده پرسیده می شود؟ گفت: ما در شورای سردبیری برنامه مان حساسیت زیادی داشتیم. در این برنامه با توجه به فضای دکوری که طراحی کردیم،‌ قسمتی را از صحن علنی مجلس طراحی کردیم و صندلی نماینده ها و دکور صحنه را شبیه به مجلس طراحی کردیم و نماینده ای که می‌آید و روی آن صندلی می نشیند انگار که روی صندلی کاری خود نشسته است. ما قسمتی را در برنامه طراحی کردیم که طرح هایی را که قبلا در مجلس یا آینده ممکن است پیشنهاد شود را ارائه کنیم و نماینده باید در اینجا رای اش را اعلام کند و روی میز دکمه رای گیری دارد و می تواند رای اش را اعلام کند.

وی در پایان نیز گفت: در همین طراحی یک سری طرح هایی را که به صورت عمومی از برخی نماینده ها می پرسیم و یکسری سوال ها با توجه به حیطه تخصصی هر نماینده که برای مثال در حوزه محیط زیست، فرهنگی، اجتماعی و ... سوال مختص خودشان پرسیده می شود که چه طرحی دارید؟ و با فلان طرحی که ممکن است در رابطه با تخصص شما اعلام رای شود، رای شما چیست؟ و نماینده در اینجا مجالی پیدا می کند تا نظر تخصصی خودش را نسبت به این طرح ارائه دهد.

به گزارش فارس، این برنامه در ۳۶ قسمت طراحی شده است و از شنبه تا چهارشنبه هر روز از شبکه سه سیما پخش می شود.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول