اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عباس زیر بار فشار تل آویو برای قطع حقوق خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی نرفت

رئیس کمیته امور اسرا و آزاده‌های فلسطینی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان به رغم فشارهای رژیم صهیونیستی همچنان به پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی ادامه می‌دهد.

عباس زیر بار فشار تل آویو برای قطع حقوق خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی نرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «قدری ابوبکر» رئیس کمیته امور اسرا و آزاده‌های فلسطینی اعلام کرد که بانک‌های فعال در مناطق فلسطینی همچنان به پرداخت حقوق اسرا و خانواده‌های شهدا ادامه می‌دهند تا زمانی که یک موسسه مالی مخصوص آنها تاسیس شود.

رژیم صهیونیستی پیش از این به بانک‌های فلسطینی درباره ادامه  معامله با اسرا، آزاده‌ها و خانواده‌های شهدا هشدار داده بود.

ابوبکر گفت که  به دستور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیروز نشستی با حضور «محمد اشتیه» نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان و «علی مهنا» مشاور امور قانونی عباس و نهادهای ذیربط برگزار و در آن توافق شد که بانک‌ها همچنان حقوق اسرا و خانواده‌های شهدا را پرداخت کنند تا وقتی که یک موسسه مالی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان بانک اختصاصی آنها تاسیس شود.

ابوبکر گفت که ایده تاسیس این بانک به دنبال تصمیم حاکم نظامی اسرائیل در نهم مارس گذشته(۱۹ اسفند ۱۳۹۸) و هشدار آن به بانک‌ها درباره ادامه پرداخت مستمری و حقوق اسرا و خانواده‌های شهدا  مطرح شده است.

این بانک ظرف چهار ماه آینده تاسیس می‌شود که یک دستاورد ملی خواهد بود، زیرا قطع پرداخت حقوق اسرا و خانواده‌های شهدا تاریخ و مبارزات اسرا و شهدا را هدف می‌گیرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین هشتم ماه گذشته(نوزدهم اردیبهشت) اعلام کرده بود که به دنبال تهدید رژیم صهیونیستی با بانک‌ها درباره تعلیق هر گونه اقدامی مربوط به حساب اسرا به توافق رسیده است.

بانک‌های فعال در مناطق فلسطینی وقتی که اقدام به بستن حساب آزاده‌ها و خانواده‌های اسرا و شهدا کرده و از آنها خواستند به دلیل احتمال بلوکه شدن حساب‌هایشان پول‌های خود را از حساب بردارند، با انتقادهای شدیدی مواجه شدند.

یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی بانک‌های فلسطینی را که همچنان حساب‌های بانکی اسرا را نگاه داشته‌اند تهدید کرده بود که این بانک‌ها و کارکنان آنها با مجازات زندان و جریمه‌های مالی روبه‌رو هستند.

این مقام رژیم صهیونیستی از بانک‌ها خواسته بود حساب اسرا و نمایندگان آنها را مسدود کرده و پول‌های موجود در آن را به فرمانده ارتش رژیم اشغالگر تحویل دهد. او تاکید کرده بود بانک‌هایی که همچنان به نام اسرا حساب باز می‌کنند نهادهایی ارائه دهنده کمک واقعی به تروریسم معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول