اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: بغداد ساز و کار اخراج نیروهای بیگانه را در مذاکره با آمریکا قرار می‌دهد

عضو پارلمان عراق خبر داد در مذاکراتی که قرار است بغداد با واشنگتن داشته باشد ساز و کار اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق قرار داده خواهد شد.

نماینده عراقی: بغداد ساز و کار اخراج نیروهای بیگانه را در مذاکره با آمریکا قرار می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فاضل جابر» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق تاکید کرد مذاکراتی که قرار است تا دو هفته دیگر میان آمریکا و دولت عراق برگزار شود به حضور نظامی آمریکا در عراق پایان خواهد داد.

جابر در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصمیم اخیر پارلمان در اخراج نیروهای خارجی از عراق برای دولت مصطفی الکاظمی الزام آور خواند و گفت: «اخراج نیروهای خارجی یک تصمیم نهایی است که بازگشت از آن اصلا ممکن نیست».

وی افزود: «مذاکراتی که در نیمه ژوئن میان واشنگتن و بغداد برگزار می‌شود حضور نظامی آمریکا در عراق را یکسره خواهد کرد و دولت گفت‌وگوهایی برای ایجاد ساز و کار اخراج نیروهای خارجی از عراق انجام خواهد داد».

«محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح پیش از این درباره اقدام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در اعمال فشار بر شخصیت‌ها و طرف‌های سیاسی در عراق برای یکسره کردن قضیه ابقای نیروهای آمریکایی در داخل عراق تا قبل از مذاکرات ژوئن میان بغداد و واشنگتن هشدار داده بود.

پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه سال 1398 شمسی دو روز پس از ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در تجاوز نظامی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول