اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جهادی از جنس آبمیوه برای شکست ویروسی چغر

جهادگران عهد آسمانی با مشارکت مردم و خیران با تهیه و توزیع آب میوه طبیعی بین بیماران مبتلا به کووید19، کادر درمانی و مدافعان سلامت با هدف تقویت سیستم ایمنی این افراد در مقابل ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

جهادی از جنس آبمیوه برای شکست ویروسی  چغر

خبرگزاری فارس از تهران؛ نیاز گلی: پس از شیوع ویروس کرونا و افزایش مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها، بار سنگینی از خستگی بر روی دوش کادر بهداشتی، درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها قرار گرفته که بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و همدلی مردم هستند.

در اوضاعی که کرونا همه جهان و مردم کشورمان را درگیر کرده، بسیاری از گروه‌های جهادی به اندازه وسع و توان خود، به بیماران و کادر بهداشتی درمانی که بیشترین زحمات را بر دوش دارند، خدمت می‌کنند.

برخی از جوانان اقدام به ضدعفونی مناطق محروم برای پیشگیری از کرونا کرده و عده‌ای دیگر از جوانان بنا به توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه مبنی بر تأثیر مصرف آب میوه‌های طبیعی بر تقویت سیستم ایمنی همچنین بر بهبود هرچه زودتر بیماران، اقدام به تهیه و توزیع آبمیوه‌های طبیعی در شرایطی کاملاً بهداشتی کرده‌اند.

به سراغ یکی از جهادگرانی که به همراه دوستانش کارگاهی تشکیل داده و روزانه بیش از یک‌هزار بطری آب میوه را در اختیار بیماران و پرسنل بیمارستان‌های تهران قرار می‌دهند، رفتیم.

حیدر عیسایی جهادگر سلامت و مدیر  گروه جهادی عهد آسمانی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی عهد آسمانی و گروه جهادی مجمع حیدریون شرق تهران برای انجام این کار ادغام شده‌اند، می‌گوید: در راستای کمک به روند درمان بیماران مبتلا به کرونا و تقویت قوای جسمی کادر پزشکی به همت جهادگران این گروه‌ها روزانه آبمیوه طبیعی تهیه و به بیمارستان‌های تهران ارسال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال این فعالیت را شروع کرده‌ایم، ادامه می‌دهد: علاوه بر بیمارستان‌های سطح تهران، آب میوه‌های تهیه شده را در مراکز پرورشگاه‌ها همچنین بین کودکان کار و افراد کارتن خواب نیز توزیع می‌کنیم.

این جهادگر سلامت با اشاره به اینکه تا امروز با ۱۱بیمارستان برای توزیع آبمیوه طبیعی همکاری کردیم، در ادامه می‌گوید: میانگین تولیدات ما روزانه حدود یک‌هزار بطری آب میوه است که شامل آب سیب و هویج است و در کنار این کار، میوه‌های تازه نیز در بیمارستان‌ها توزیع می‌کنیم.

عیسایی می‌افزاید: ساعت کاری این مجموعه از ساعت ۵صبح تا ۳ بامداد یعنی ۲۲ ساعت است که طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق زمان کاری را در سه شیفت تنظیم کردیم و در هر شیفت حدود ۲۰نفر فعالیت می‌کنند و با توجه به اینکه حجم تولید زیاد است تعدادی از نیروهای جهادی منزل نمی‌روند و به خاطر تعهد کاری شبانه‌روزی در محل فعالیت حضور دارند.

وی با بیان اینکه بستر را برای حضور و فعالیت همه هیأت‌ها در این محل فراهم کرده‌ایم، می‌گوید: روزانه میزبان سه هیأت هستیم و معمولا یک هیأت در شیفت ظهر و یک هیأت در شیفت شب در این محل حضور یافته و در این امر مشارکت می‌کنند.

مدیر گروه جهادی عهد آسمانی ادامه می‌دهد: بسیاری از روحانیون، ذاکران و مداحان در این فعالیت جهادی مشارکت می‌کنند و در بحث اطلاع رسانی نیز اقدامات خوبی داشتند که این کار باعث همدلی و همبستگی بیش از پیش بین گروه‌های مذهبی و جهادی می‌شود چرا که با همدلی و یکپارچگی همه کارها خوب پیش می‌رود و نتایج رضایت‌بخش حاصل می‌شود.

عیسایی با بیان اینکه تمام این نیروها به صورت داوطلبانه و کاملاً خودجوش در این فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند، اضافه می‌کند: تأمین هزینه‌های این کار توسط اعضای گروه و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و تاکنون از هیچ ارگان یا نهادی در این فعالیت درخواست کمک و همکاری نکرده‌ایم و تا پایان نابودی کرونا فعالیت‌های خود را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان با بیان اینکه با مواسات و همدلی تمام افراد جامعه می‌توانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم، می‌گوید: در ادامه فعالیت‌های جهادی خود تهیه و توزیع بسته‌های موادغذایی برای نیازمندان را داریم تا بتوانیم گوشه‌ای از آلام هموطنان‌مان که از کرونا آسیب دیده‌اند کم کنیم.

تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، توزیع غذای گرم در روستاها و ضدعفونی مناطقی از استان تهران و به ویژه روستاهای نیازمند جنوب تهران از موارد دیگری بود که این جهادگر سلامت در پایان به آن‌ها اشاره داشته و می‌گوید: در آستانه روز جهانی اهدای خون و مشکلاتی که در این حوزه احساس شد یکصد نفر از جهادگران برای اهدای خون ثبت‌نام کرده‌اند تا در این روز نیز با این اقدام برای یاری نیازمندان و بیماران قدمی برداریم.

اقدامات گروه‌های جهادی با کرونا شروع نشده و تمام نمی‌شود و همان‌طور که این گروه جهادی قبل از پدید آمدن این ویروس به روستاهای محروم سرکشی و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند و با ورود این مهمان ناخوانده کار خود را با ضدعفونی محلات، معابر و بیمارستان‌ها شروع کرده و با توزیع آبمیوه طبیعی و میوه ادامه داده سپس توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی را برای کم کردن فشار اقتصادی در این روزها در دستور کار قرار دادند و خلاصه اینکه برای جهادگران زمان، مکان و جنس کار فرقی ندارد و برای حل مشکلات هموطنان و شهروندان در هر موضوعی حاضرند وارد عمل شده و هر کاری از دست‌شان برمی‌آید انجام دهند و اقدامات جهادگران عهد آسمانی هم تا شکست نهایی کرونا ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول