اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هشدار آتش‌نشانی در مورد خطر حریق در مراتع

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان درباره خطر حریق در مراتع هشدار داد و گفت: سال قبل حداقل 100 عملیات درباره اطفای حریق انجام شده است.

هشدار آتش‌نشانی در مورد خطر حریق در مراتع

مجید امیرفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر لزوم رعایت هشدارهای زیست محیطی برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع اظهار کرد: بیشترین علل آتش‌سوزی را سهل انگاری و خطا‌های انسانی است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش، سوزاندن ته‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی هستند که به شیوع آتش در محیط زیست دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: در همین راستا از باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیر محصور استقرار دارند درخواست داریم، به منظور جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، برای علف‌زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

امیرفضلی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز و حتی سوزاند شاخه‌های هرس شده، آن‌ها را آتش می‌زنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می‌شود، گفت: با توجه به سخت بودن دسترسی به این محل‌ها به منظور اطفای حریق از همین رو از کشاورزان درخواست داریم نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به خطرات ناشی از آتش‌سوزی در مسیرهای صعب‌العبور برای آتش‌نشانان بیان کرد: در برخی از مواقع آتش‌سوزی‌ها در ساعات پایانی و حتی میانه شب است و دید مناسبی برای یافتن مسیر مناسب وجود ندارد و خطراتی نظیر گم کردن مسیر، سقوط از ارتفاع، سقوط در چاه و گودال وجود دارد  که در این مواقع علاوه بر حفظ جان نیروها باید تجهیزات ویژه نیز استفاده شود که همین امر هزینه بسیاری به آتش‌نشانی وارد می‌کند.

وی از انجام 100 عملیات در ارتباط با حریق طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: هر سال در این بازه زمانی از سال عملیات‌های بسیاری در ارتباط با حریق انجام می‌شود که با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان قابل کنترل و کاهش است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول