اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قدم‌هایی که ماندگار شد!

دل را که به عشق امام داده باشی آتشی در دلت روشن می‌شود که تا ابد خاموش‌شدنی نیست، تنها پیاده‌روی در راهش و دیدار با رهبری است که می‌تواند قدری آرامت کند، این جمله، حرف خیلی‌هاست، حرف کسانی که در مسیر عشق قرار گرفتند و برای گام برداشتن در این مسیر سر از پا نمی‌شناسند.

قدم‌هایی که ماندگار شد!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دل را که به عشق امام داده باشی آتشی در دلت روشن می‌شود که تا ابد خاموش‌شدنی نیست، تنها پیاده‌روی در راهش و دیدار با رهبری است که می‌تواند قدری آرامت کند، این جمله، حرف خیلی‌هاست، حرف کسانی که در مسیر عشق قرار گرفتند و برای گام برداشتن در این مسیر سر از پا نمی‌شناسند.

خردادماه که می‌رسد دل‌شان هوایی می‌شود و تنها دیدار و کلام رهبری است که می‌تواند آرامش را برای‌شان فراهم کند درست است مسیر شاید سختی‌هایی داشته باشد اما تمام سختی‌ها با دیدار رهبری فراموش می‌شود.

 

 

این مسیر، راه امام بزرگوار است و حضور در این مسیر به‌معنای احیای نام امام و نگه داشتن این پرچم پُرافتخار است؛ البته این راه پیر، کودک، مرد و زن نمی‌شناسد همه قدم به قدم سختی سفر را به جان خریدند و تنها دیدار با رهبری و لبیک به امام راحل(ره) می‌تواند خستگی‌شان را از بین ببرد.

هر سال مراسم ارتحال امام مشتاقانی را از سراسر کشور راهی سفر می‌کند، سفری پُر از خاطره و شوق و فضایی ناب برای عاشقان که به عشقش راهی شدند.

در این گزارش به سراغ محمد خردمندی مسوول تبلیغات و فرهنگی کاروان پیاده میثاق با رهبری شهرستان بابل که اکنون ۶۰ سال دارد که تاکنون هفت دوره در این مراسم حضور داشته، رفتیم تا از خاطراتش بگوید.

وی می‌گوید: دی ماه سال ۵۸ بود آن زمان ۲۲ سال سن داشتم که با گروهی حدود ۸۰ نفر با کاروانی از شهرستان بابل به عشق حضرت امام با پای پیاده عازم قم شدیم ۱۲ روز در جاده‌ای که برف و بوران و باریک بود و مشکلات خاص خود را داشت که امام راحل خبردار شد و با متانت طبعی که داشتند پیام رساندند جلوی پیاده‌روی گرفته شود و ادامه مسیر را با خودرو عازم شدیم؛ البته آن زمان پیاده‌روی مرسوم نبود و ما و گروهی که اکثرا جوان بودیم پیاده حرکت کردیم.

 

 

انگار همین دیروز بود، به‌خوبی به خاطر دارم قدم‌ها با عشق بود و خاطره بزرگی برای‌مان به یادگار ماند و امیدواریم این حرکت‌ها همچنان تداوم یابد.

هر بار از شدت ذوق لبخندی به لب می‌آورد و خاطره دیدار با امام راحل که توانست همه خستگی این مسیر را از بین ببرد برایش تداعی می‌کرد، شاید دلیل لبخندش این بود که تک‌تک لحظات دیدار و حضورشان را یاد دارد و همین کافی است تا لبخندی به لب بیاورد.

خاطره دیگرش به سال ۷۲ برمی‌گردد که از هفتم خرداد پیاده‌روی شروع می‌شد که هر روز حدود ۳۵ کیلومتر مسیر را طی می‌کردیم و مسؤولیت فرهنگی و تبلیغات کاروان را برعهده داشت و اطلاع‌رسانی مسیر را به همراه گروهش انجام می‌داد و در مسیر هم به عشق امام با شعار حماسی و انقلابی همراه بود که به آمل رسیدند و هندوانه‌فروشی تمام هندوانه‌ها را تحویل نیروهای تدارکات کاروان کرد که بعدها متوجه شدیم که آن فرد پدر شهید بود.

 

 

مسؤول تبلیغات و فرهنگی کاروان پیاده میثاق با رهبری شهرستان بابل می‌گوید: به اعتقاد من پیاده‌روی یک حرکت و گام است و حرف‌های زیادی در این راستا نهفته است، دلیلش هم این بود که هر گامی که در این مسیر برمی‌داریم ما را برای هدف‌مان که همان ادامه راه و مسیر رهبری است مصمم‌تر می‌کند و با دیدار رهبری خستگی از تن‌مان از بین می‌رود.

خردمندی در ادامه اضافه می‌کند: درست است این مسیر مشقاتی دارد از جمله خستگی راه ولی تنها چیزی که روح‌مان را جلا می‌دهد دیدار با رهبری، عشق به امام و دل‌بستگی به رهبری است که به دیدار با رهبری ختم می‌شود که واقعا هم خستگی را از تن‌مان جدا می‌کرد.

وی بیان می‌کند: در آن سال‌ها و در مسیر پیاده‌روی دعایی که در ذهن‌مان تداعی می‌کرد این بود که بتوانیم با پای پیاده به حرم امام حسین(ع) مشرف شویم که آن هم به مدد راه و مسیر امام و راهبردهایی که رهبری ترسیم کرد این مهم محقق شد تا عاشقان و دلبستگان امام حسین بتوانند به زیارتش بشتابند که پنج سال است که توانستیم در پیاده‌روی اربعین هم شرکت کنیم.

وی معتقد است، این ماندگاری برای پایداری انقلاب بوده که خدا را شاکریم در مسیر انقلاب بودیم و توانستیم ارزش‌ها را درک کنیم و حتما این مسیر را طی می‌کنیم.

خردمندی می‌گوید: از ابتدای انقلاب در گروه ما افراد مسنی بودند و الان ما جز افراد مسن شدیم و تا زمانی‌که توان داریم در این مسیر خواهیم ماند شاید ما در آن زمان بدون سازمان‌دهی کارها را پیش‌می‌بردیم ولی الان جوانان امروزی به‌صورت عملیاتی و سازماندهی‌شده‌تر در مسیر انقلاب فعال هستند که می‌بینیم به عشق اهل بیت(ع) در هیأت‌ها فعال هستند.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول