اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری همایش پیشبرد فرهنگ عمومی مقابل آسیب‌های اجتماعی و بلایای طبیعی در سی‌سخت

همایش پیشبرد فرهنگ عمومی مقابل آسیب‌های اجتماعی و بلایای طبیعی در سی‌سخت برگزار شد.

برگزاری همایش پیشبرد فرهنگ عمومی مقابل آسیب‌های اجتماعی و بلایای طبیعی در سی‌سخت

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، همایش پیشبرد فرهنگ عمومی در برابر آسیب های اجتماعی و مقابله با بلایای طبیعی در محل اداره فرهنگ وارشاد دنا برگزار شد.

به گزارش فارس، همایش یک روزه پیشبرد فرهنگ عمومی در مقابله با آسیب های اجتماعی و مقابله با بلایای طبیعی در دنا توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا و همکاری موسسه فرهنگی و هنری شبستان نور و سفیر آفتاب دنا و بویراحمد در سالن اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا برگزار شد.

  فرهاد ناصری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا به برنامه های آتی حوزه فرهنگ و هنر با همراهی اصحاب رسانه و کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: قصد داریم با رونق بیش از پیش انجمن ها و موسسات و مراکز وابسته به فرهنگ و هنر و خصوصا فرهیختگان و هنرمندان ، حساسیت های ویژه ای در خصوص آسیب های اجتماعی و مسایل فرهنگی و زیست محیطی را بعنوان مولفه های توسعه پایدار در جامعه ایجاد کرده و به رونق بیش از پیش موارد یاد شده در مراکز فکری  فرهنگی و رسانه برای ایجاد حساسیت و اهتمام در حل و فصل مشکلات ایجاد شده تلاش کنیم.

ناصری با اشاره به برپایی این همایش با موسسات فرهنگی خصوصا شبستان نور گفت: این برنامه آغاز سلسله نشست هایی را رقم می زند که ایجاد کننده حساسیت نخبگان و به طبع حساسیت همه آحاد جامعه را شامل خواهد شد و این نوید بخش حضور همه آحاد در مسایل اجتماعی و ایجاد کنند شهروند فعال می باشد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا  در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و منزلت فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: همه نگاهها در مباحث مختلف باید با پیوست و نگرش فرهنگی برای شناخت هرچه بیشتر اهداف و معضلات باشد تا همه کنش ها و رفتارهای اجتماعی فرهنگی و پیش رونده و مطالبه عمومی  باشد. 

این مسئول فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به معنای فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ به معنای علم و دانش و دانایی است و به معنای پیش کشیدن است و همه نخبگان باید تلاش کنند که هر روز ما  و جامعه ما گام به  جلو و با پیشرفت و ترقی باشد. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی دنا در بخش آسیب شناسی به تشکیل کارگروههای مبارزه و مواجهه عاقلانه و علمی در برابر آسیب ها اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی ما با دشمنان قسم خورده ای مواجه است و آنان با طرح و برنامه های خود تلاش در نابودی و آسیب رساندن به پیکره ایران عزیز و سربلند را دارند و با تشکیل و انسجام افراد علاقه مند و نخبه از بروز و اشاعه آسیب ها در جامعه جلوگیری کرده و در این زمینه به جهت استفاده از ظرفیت  و پتانسل شورای فرهنگ عمومی و حضور و عضویت  برترین های سیاسی علمی فرهنگی امنیتی و قضایی در این جلسه و تاکیدات اساسی متولیان فرهنگی در کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت فرهنگ عمومی در مواجه با آسیب ها و حتی حفظ محیط زیست میتوان  به اهداف بالا و ارزشمندی دست یافت. 

در این همایش که به جهت شیوع ویروس کوئید 19 با محدودیت افراد شرکت کننده و با حضور گلچینی از نخبگان و صاحب نظران برگزار شد ، تلاش شد که افراد در حوزه مختلف خلاصه نظرات و اندیشه های مختلف خصوصا در حوزه محیط زیست و جلوگیری از مخاطرات و آتش سوزی های صورت گرفته در کوههای زاگرس و استفاده از ظرفیت کانون های مساجد ، بسیج ، هیات مذهبی و انجمن های فرهنگی و هنری و موسسات و هیات ورزشی ، تشکلات زیست محیطی  و توانایی های مردمی برای حفظ و حراست از محیط زیست بعنوان تلاشگران بی ادعا در حفظ توسعه پایدار صحبت شد. 

رجب زاده رئیس محیط زیست شهرستان دنا هم در این جلسه از پای کار بودن جوانان سی سختی  واز دغدغه مردم نسبت به محیط زیست تشکر و قدردانی کرد و گفت: با تمام توان و تجهیزاتی که داریم آمادگی لازم برای مقابله با هرنوع حوادث طبیعی را داریم.

رجب زاده در ادامه گزارش جامعی از وضعیت زیست محیطی شهرستان دنا ، فرصتها  و تهدیدات ارائه کرد و در ادامه  از زحمات و تلاش های متعصبانه گروه های خودجوش به محیط زیست اجتماعی تقدیر و تشکر نمود.

در این همایش یک روزه که تا اذان مغرب به طول کشید آقایان شکیبایی نویسنده و فعال فرهنگی ،دادفر رئیس هلال احمر، صابری مسئول انجمن سبزنشیان دنا ،نوشادی فعال زیست محیطی ،شیرزادی خبرگزاری فارس و جهانفکر رئیس شورای شهر و فرهنگی بازنشسته ،عمادی  فعال علمی آموزشی  در موضوعات مختلف سخنرانی کردند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول