اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

احیای تحقیق و تفحص های به جامانده از مجلس دهم در مجلس یازدهم

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص هایی که در مجلس دهم با کارشکنی و لابیگری برخی افراد به نتیجه نرسید را در مجلس یازدهم دوبار احیاء می کنیم و به جریان می اندازیم.

احیای تحقیق و تفحص های به جامانده از مجلس دهم در مجلس یازدهم

جلال محمود زاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در مجلس دهم 37 تقاضای تحقیق و تفحص مطرح شده، گفت: هشت مورد در مجلس مصوب نشد و رد شد، سه مورد به سرانجام رسیده و گزارش آن در صحن مجلس مطرح شد اما 26 مورد در حال بررسی بود که دوره فعالیت مجلس دهم به پایان رسید.

وی با بیان اینکه ما در مجلس یازدهم آن 26 تحقیق و تفحصی که در حال انجام بود را پیگیری خواهیم کرد، افزود: این 26 مورد از جمله طرح هایی بودند که یا برای اجرای آنها مانع تراشی شد و عده ای کارشکنی کردند و یا به دلایل دیگر مسکوت ماند و گزارش آن در صحن مجلس قرائت نشد.

نماینده اصلاح طلب مجلس یازدهم برای نمونه به تحقیق و تفحص از گمرگ اشاره کرد و گفت: به رغم انجام این تحقیق و تفحص و تهیه گزارش، گزارش نهایی در صحن مجلس قرائت نشد و پرونده این تحقیق و تفحص به قوه قضائیه ارسال نشد. 

محمودزاده با تاکید بر اینکه این پرونده ها باید دوباره احیا شود تصریح کرد: همکاران ما در مجلس دهم زحماتی کشیدند و به نتایج و نکاتی رسیدند که ما در مجلس یازدهم می توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی در تحقیق و تفحص ها به نتایجی می رسند، کارشکنی ها شروع می شود و برخی با لابی کردن در کمیسیونها مانع ارائه گزارش نهایی تحقیق و تفحص ها به صحن مجلس می شوند تا پرونده های تخلف به قوه قضائیه ارسال نشود.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما می توانیم در مجلس یازدهم از نتایجی که نمایندگان مجلس دهم رسیدند، استفاده کنیم اما باید دوباره این تحقیق و تفحص ها را طبق آئین نامه داخلی از ابتدا آغاز کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول