اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت بوده تا افراد تکنسین وارد جامعه کار شوند.

رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ابراهیم احمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای قدمت زیادی بوده و رسالت آن تربیت افراد توانمند است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به گذشته دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: با قرار گرفتن این دانشگاه زیر پوشش وزارت علوم اتفاقات خوبی در این حوزه روی داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای رقیب سایر دانشگاه‌ها نیست بلکه مکمل است، عنوان کرد: نباید از همه دانشگاه‌ها یک رسالت خواسته شود.

احمدی با اشاره به اینکه ثبت‌نام هنرآموزان از ۱۱ خردادماه آغاز شده است، بیان کرد: باید ظرفیت این دانشگاه معرفی شود، چرا که در همه دنیا مهارت آموزی در اولویت است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به وجود کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در دانشگاه الغدیر و ظرفیت آموزش‌های عملی تاکید کرد: این دانشگاه بر تولید علم تاکید ندارد، بلکه آموزش مهارت در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه معرفی وضعیت اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شود، اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاه صنعت را به معنی واقعی کلمه درک کردند.

احمدی با اشاره به اینکه ارائه وضعیت براساس نیاز واقعی صنایع و منطقه آموزش به دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: نباید تصمیم پشت درهای بسته گرفته شود بلکه تصمیم ‌سازی باید از بطن جامعه اتفاق افتاد.

معاون آموزش دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در مراکز فنی و حرفه‌ای استان زنجان حدود یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ دانشجو در ورودی مهر و بهمن‌ماه در این دانشگاه جذب می‌شوند، گفت: با اضافه شدن ۱۳ رشته جدید به این دانشگاه تعداد رشته‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به ۳۵ رشته می‌رسد.

زمانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه شوند، عنوان کرد: متاسفانه به لحاظ فرهنگی هنوز جا نیفتاده که اولیا، دانش‌آموزان خود را به سمت هنرستان‌ها هدایت کنند.

 رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای قائم استان زنجان با بیان اینکه در مرکز دختران قائم سالیانه یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ مورد جذب دانشجو انجام می‌شود، بیان کرد: سه رشته کارشناسی و ۱۰ رشته کاردانی در این دانشگاه دایر است.

اسکندری با اشاره به اینکه کلاس‌های تئوری در فضای مجازی انجام شده است، عنوان کرد: دروس قابل ارائه به صورت کلاس‌ها و آموزش‌های شبیه‌سازی شده انجام و دروسی که برگزاری عملی آن الزامی است در مردادماه در بازده زمانی کوتاه تشکیل و امتحانات آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول