اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مهم ترین وظیفه مسؤولان درحفظ انقلاب

رئیس شورای شهر تهران: مهم ترین وظیفه ما مسؤولان در تجدید میثاق با امام و حفظ امانت انقلاب افزایش رضایت و زمینه مشارکت مردم در اداره کشور است .

مهم ترین وظیفه مسؤولان درحفظ  انقلاب

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار داشت: امام راحل یک مرجع تقلید، رهبر انقلابی و مبارز سیاسی بود که شخصیت منحصر به فرد ایشان تکرار نشدنی است.

وی افزود: موفقیت بزرگ امام خمینی(ره) تلفیق حکومت دینی با نظام مردم سالار و جمهوری بود که به الگویی در جهان اسلام تبدیل شد و امروز بسیاری از کشورهای اسلامی این ایده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان نظام مطلوب سیاسی دنبال می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: حمایت مردم از رهبری امام خمینی(ره) فقط به پیروزی انقلاب و تاسیس نظام محدود نشد و در دهه نخست انقلاب با وجود سخت ترین فشارهای اقتصادی، امنیتی و نظامی اقدامات زیادی انجام گرفت و نام امام خمینی(ره) با نام مردم ایران پیوندی ناگسستنی پیدا کرد.

هاشمی افزود: امام تصریح کرده بودند که مصوبات مجلس شورای اسلامی که با دو سوم آرای نمایندگان مردم به تصویب برسد، نیاز به تأیید شورای نگهبان ندارد. یا هر خواسته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اکثریت قاطع مردم ایران بخواهند در اجرا اولویت است. به عبارتی چکیده نگاه ایشان تحقق خواست مردم بود و اعتماد امام به مردم بر پایه اجتها و فقاهت و بینش مبتنی بر آیات و روایات بود.

وی گفت: این مسأله سبب شد که تصویری متفاوت از اسلام به عنوان یک نگاه پیش رو به جهان ارائه شود و حتی سایر کشورهای اسلامی و برادران اهل سنت در جهان اسلام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: مهم ترین وظیفه ما مسؤولان در تجدید میثاق با امام و حفظ امانت انقلاب افزایش رضایت و زمینه مشارکت مردم در اداره کشور است و اگر به هر دلیلی این انگیزه در مردم کاهش یافته باید به رفع موانع و کاهش مشکلات اقدام کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در سی و یکمین روز آغاز بهری آیت الله خامنه‌ای به عنوان خلف صالح امام خمینی(ره) قرار داریم و نگرش مقام معظم رهبری به نقش و اهمیت مردم منطبق بر دیدگاه و نگرش بنیان گذار جمهوری اسلامی است و هر جریان افراطی یا تفریطی که با هر انگیزه‌ای بخواهد نقش مردم را در نظام تضعیف کند، قطعا در مسیر امام و رهبری قرار ندارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول