اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

امام(ره) نقطه اتکا انقلاب را تکیه بر ظرفیت عظیم جوانان می‌دانست

رئیس دوره‌ای مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: امام راحل نقطه اتکا نهضت خویش را بر بهره‌گیری از ظرفیت نوجوانان و جوانان بنا گذاشته بود و همین پتانسیل و ظرفیت عظیم بود که هم در عرصه انقلاب و هم دوران دفاع مقدس پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی را رقم زد.

امام(ره) نقطه اتکا انقلاب را تکیه بر ظرفیت عظیم جوانان می‌دانست

 علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به پیام ۱۵ خرداد و فرمایشات امام راحل  مبنی بر اینکه چه کسانی پشتیبان این نهضت هستند، افزود: امام(ره) فرمود که یاران من اکنون در گهواره‌ها هستند که این مسیر را ادامه می‌دهند که این جمله امام خمینی (ره) در سال ۵۷ که انقلاب در اوج خود به پیروزی رسید، مفهوم واقعی خود را یافت، چرا که امام خمینی (ره)؛ نقطه اتکا نهضت خویش را بر بهره‌گیری از ظرفیت نوجوانان و جوانان بنا گذاشته بود و همین پتانسیل و ظرفیت عظیم بود که هم در عرصه انقلاب و هم دوران دفاع مقدس پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی را رقم زد.
وی تصریح کرد: بازه زمانی ۱۰ ساله رهبری امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوره ۱۵ساله نهضت امام از سال ۴۲ تا ۵۷ که در مجموع دوره ۲۵ ساله را شکل داد، دوره طولانی بود که امام  به واسطه جدیت، تلاش و مجاهدت توانست نهضت را رهبری و از پیش ببرد و به نقش موثر دین در اداره امور جامعه هویت بخشد و نظام و حکومت اسلامی را مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی پایه گذاری کند.
رئیس دوره‌ای مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی نظامی کاملا منحصر به فرد و بی‌بدیلی در صحنه جهانی بوده و هست و امام خمینی (ره ) با دم مسیحایی خود پیش از نهضت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به گونه‌ای پیش برد که شجره طیبه انقلاب اسلامی که به عنوان یک نهال بود امروزه به درخت تنومندی مبدل شده که شاخه‌ها و سایه سارش در تمامی جهان هویدا و آشکار است و آثار و برکات آن مشهود است.
کریمی خاطرنشان کرد: این بنیان محکم توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بنا نهاده شده که روز به روز نیز بالنده‌تر شده و در صحنه جهانی نقش آفرینی می‌کند و ملت بزرگ ایران هم که با مجاهدت و تلاش خود در این مسیر بسیار تاثیرگذار بودند از این پس نیز در این راستا گام های موثرتری برمی دارند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول