اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان فلسطینی:اخبار رسانه‌‌ای درباره رقابت بر سر مقدسات قدس، دامی برای اردن است

سازمان بین‌المللی «القدس» اعلام کرد، اخبار رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر وجود رقابت سعودی-ترکی برای نظارت بر مقدسات اسلامی در قدس، دام پهن شده برای اردن است.

سازمان فلسطینی:اخبار رسانه‌‌ای درباره رقابت بر سر مقدسات قدس، دامی برای اردن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» دوشنبه (دیروز) به نقل از چند دیپلمات سعودی از تماس‌های «فوق محرمانه» میان مقامات تل آویو و ریاض و ورود سعودی‌ها به عرصه مدیریت اماکن مقدس قدس در راستای مقابله با نفوذ ترکیه و اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد.

سازمان بین‌‌المللی «القدس» در واکنش به این موضوع اعلام کرد، اخبار رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره وجود رقابت میان عربستان سعودی و ترکیه بر سر مقدسات اسلامی در قدس اشغالی، دام پهن شده برای اردن است تا این کشور را به سمت هماهنگی با رژیم اشغالگر در خصوص مقدسات بکشاند.

سازمان القدس این اخبار را «مسموم» خواند و گفت، نباید با آنها به صرف اخبار درز پیدا کرده نگاه انداخت بلکه اینها پیام‌های سیاسی هدف‌دار هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در سازمان بین‌‌المللی القدس معتقدیم اینها یک حیله سیاسی است که سعی در ترساندن اردن از وجود دو قدرت منطقه‌ای اسلامی به عنوان رقبای اصلی در ایفای نقش وی دارد تا اشغالگر را به عنوان ضامن و نجات‌دهنده این نقش اردن معرفی کند. هدف این دام و حلیه اسرائیلی، ایجاد ترس بیشتر میان قدرت‌های منطقه‌‌ای عربی و اسلامی است.

سازمان مذکور از کشورهای عربستان، ترکیه و دیگر کشورهای عربی و اسلامی خواست در راستای تقویت نقش تاریخی اردن در مسجدالاقصی به عنوان نماینده اوقاف اسلامی قدس بکوشند و از کشاندن قدس به یک موضوعی مورد اختلاف در برهه فعلی بپرهیزند.

اردن بر اساس توافق «وادی عربه» امضا شده در سال ۱۹۹۴ میان این کشور و رژیم صهیونیستی، نظارت رسمی بر امور دینی در قدس را بر عهده دارد.

در مارس ۲۰۱۳ نیز «عبدالله دوم» شاه اردن و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان توافقنامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن حق «قیمومیت و دفاع از قدس و مقدسات» در فلسطین به اردن داده شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول