اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده کنست: هرگز تشکیل دولت فلسطینی را نمی‌پذیریم

یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی با انتقاد از نقشه‌های مرزبندی در طرح معامله قرن، گفت اسرائیل هرگز نباید با تشکیل یک دولت فلسطینی موافقت کند.

نماینده کنست: هرگز تشکیل دولت فلسطینی را نمی‌پذیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مخالفت‌های مقامات مختلف رژیم صهیونیستی با تشکیل دولت فلسطینی ذیل طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» و انتخاب دلخواهانه بندهایی از آن برای اجرای، یک نماینده کنست از لزوم مخالفت با این موضوع گفت.

«عوفر صوفر» نماینده حزب یامینا در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) شامگاه دوشنبه با تاکید بر تداوم اشغالگری در اراضی فلسطینیان، مدعی شد: «ما می‌خواهیم در سرزمین اسرائیل برای همیشه زندگی کنیم. ما نمی‌دانیم بعد از [دونالد] ترامپ چه کسی روی کار می‌آید تا بگوید ما [آمریکا و اسرائیل] بر سر امتیازدهی و مماشات در نقشه‌های [مرزبندی] به توافق رسیده بودیم».

صوفر در مصاحبه با وبگاه «عروتص‌شوع»‌، ضمن اشاره به عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از مناطق الف و ب در کرانه باختری، گفت: «این اولین اشتباه ما بود. آیا آماده‌ایم که الخلیل را نیز تسلیم کنیم؟ من که نیستم. مشکل نقشه جدید این است که خودشان مباحثات را از تقسیم کردن منطقه ج به دو تکه آغاز کرده و فقط صحبت بر سر جزئیات برای ما باقی مانده است».

وی با انتقاد از نقشه‌های مرزبندی در طرح معامله قرن، افزود: «به بیان دیگر، نقشه‌های آمریکا درباره مناطقی که ما الحاق خواهیم کرد، صحبتی نمی‌کند... اما مناطقی را که گفته می‌شود ما باید با تشکیل یک دولت فلسطینی آتی در آن موافقت کنیم [نشان می‌دهد]، که ما نباید هرگز آن را بپذیریم».

به نوشته این وبگاه، نماینده کنست با بیان اینکه اعلام طرح اشغال دره اردن باید مرحله اول اجرای طرح معامله قرن باشد، مدعی شد: «ما باید به سمت اعمال واقعیت‌های انجام شده در کرانه باختری و افزایش حاکمیت در آینده حرکت کنیم و همچنین از به رسمیت شناختن یک دولت فلسطینی اجتناب کنیم».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

«نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز با تروریستی ادعا کردن دولت فلسطینی آتی در منطقه، مدعی شد تشکیل این دولت فاجعه و تهدیدی موجودیتی برای این رژیم خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول