اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

امام خمینی(ره) احیاگر حکومت اسلامی بودند/ انقلاب اسلامی در کشورهای دنیا ریشه دوانده است

یک پیشکسوت جهاد و شهادت با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر حکومت اسلامی بودند گغت: انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ریشه دوانده و این آن چیزی بود که امام(ره) می‌خواست.

امام خمینی(ره) احیاگر حکومت اسلامی بودند/ انقلاب اسلامی در کشورهای دنیا ریشه دوانده است

کریم مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن بزرگداشت سالروز ارتحال جانگداز امام خمینی(ره) اظهار کرد: درست در زمانی که رژیم پهلوی و استکبار جهانی به دنبال این بودند به شکلی به اسلام لطمه وارد کنند و اسلام ناب محمدی از بین برود، امام(ره) با تاسی از امام حسین(ع) و جدشان احیاگر دین اسلام شدند و تاکید داشتند که باید حکومت اسلامی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد امام(ره) بر این بود که حکومت اسلامی می‌تواند تمام نیازهای جامعه را برطرف کند و حکومت نمونه شود گفت: اگر در حال حاضر ایراداتی به برخی عملکردها وارد است ربطی به اصل حکومت اسلامی ندارد بلکه ایراد به ماست که نتوانستیم اندیشه‌های امام(ره) را پیاده کنیم.

این پیشکسوت جهاد و شهادت با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) به جوانان توجه ویژه‌ای داشتند و معتقد بودند جوانان می‌توانند جامعه را نجات دهند افزود: امام خمینی(ره) همواره معتقد بودند برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید نگاه به داخل داشته باشیم و این جوانان هستند که می‌توانند نجات‌بخش باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۶ قیام امام(ره) شدت گرفت و مردم علیه رژیم طاغوت به پا خاستند صریح کرد: قیام مردم منجر شد تا مردم رژیم پهلوی را ساقط کرده و حکومت اسلامی را برای اولین بار در دنیا تشکیل دهند.

راوی کتاب "هفتاد و دومین غواص" با تاکید بر اینکه اعتقاد امام(ره) این بود که باید انقلاب و نهضت اسلامی به دنیا صادر شود خاطرنشان کرد: اکنون می‌بینیم در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی انقلاب ریشه دوانده و در آنجا نیز طرفدارانی دارد.

وی به هشت سال جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: امام(ره) با توجه به اعتقادی که به جوانان داشتند، خواستار هدایت دفاع مقدس توسط همان مردم و جوانان بودند و این جنگ را که بزرگترین جنگ به لحاظ مدت زمان طولانی بود را نیز هدایت کردند و مردم نیز به تاسی از ایشان به پیروزی رسیدند.

مطهری در ادامه به بیان خاطرات رحلت امام(ره) اشاره کرد و گفت: در ایام پایانی جنگ تحمیلی در سال ۶۸ امام دچار عارضه بیماری شدند و وخامت حال ایشان در شب ۱۴ خرداد سال ۶۸ از طریق رادیو اعلام شد.

وی با بیان اینکه یادم هست در شب ۱۴ خرداد از مردم خواسته شد برای بهبودی و سلامتی امام(ره) دعا کنند که ما نیز به مسجد جامع رفتیم و تا پاسی از شب دعا کردیم اضافه کرد: بعد از بازگشت به منزل و کمی استراحت وقتی برای نماز صبح بیدار شدیم، از رادیو فقط صوت قرآن پخش می‌شد که همین موجب نگرانی و تعجب همه خانواده شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور شد: تا ساعت ۷ صبح پخش قرآن ادامه داشت اما سرانجام در خبر ساعت ۷ رحلت امام(ره) اعلام عمومی شد که ما نیز همچون همه مردم بر سر و سینه خود کوبیدیم و عزادار شدیم.

وی با بیان اینکه این خبر به قدری دردناک بود که دلمان نمی‌خواست باور کنیم و فقط تا چند دقیقه بهت‌زده بودیم افزود: با همان حالت حزن و اندوه پیراهن سیاه بر تن کردیم و همگی برای عزاداری به میدان امام(ره) رفتیم.

مطهری بیان کرد: این خبر به قدری آزاردهنده و باورنکردنی بود که همه زجه می‌زدند مثل اینکه یتیم شده‌ باشند؛ به مسجد جامع رفتیم که مرحوم آیت‌الله موسوی همدانی نیز آنجا بودند ایشان نیز با چشمانی اشک‌بار برایمان کمی صحبت کرد، هرچند گریه امان نمی‌داد.

وی با بیان اینکه هفت روز تمام در تمام محلات فقط مراسم عزا بود و مردم عزاداری می‌کردند خاطرنشان کرد: در طول این هفت روز برنامه‌های خیلی گسترده‌ای گرفته شد و امام نیز در بی‌نظیرترین مراسم تشییع راهی بهشت زهرا شدند و مردم تا آن جا پیکر ایشان را با پای پیاده همراهی کردند.

 این فعال فرهنگی در پایان تاکید کرد: تنها چیزی که توانست حال مردم را تسکین دهد و بلافاصله اتفاق افتاد، انتخاب حضرت آقا به رهبری انقلاب اسلامی بود که درد مردم را تسکین داد به طوری که آرامش عجیبی به جامعه برگشت و مردم شاکر بودند که ایشان جانشین امام(ره) شدند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول