اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تأکید فرماندار اصفهان بر اقدامات محله محور در پیشگیری از اعتیاد

فرماندار اصفهان بر اهمیت اقدامات محله محور در پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: پیشگیری از اعتیاد مقدم بر درمان بوده و مستلزم کار و حمایت بیشتری است.

تأکید فرماندار اصفهان بر اقدامات محله محور در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با اشاره به خروجی جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال گذشته، گفت: ۶۴ مصوبه حاصل ۸ جلسه این شورا در سال گذشته بود که ۵۷ مصوبه اجرایی و ۷ مصوبه نیز در حال اجراست که از این تعداد، ۸ مصوبه در حوزه مقابله با عرضه، ۴۴ مصوبه در حوزه فرهنگی و پیشگیری، ۶ مصوبه در حوزه درمان، ۴ مصوبه در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بوده و ۲ مصوبه نیز در حوزه پژوهش بوده است.

فرماندار اصفهان پیشگیری از اعتیاد را مقدم بر درمان و مستلزم کار و حمایت بیشتری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به آثار و ابعاد منفی مقوله اعتیاد در جامعه و تمهیدات اتخاذ شده در این خصوص، در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بتوانیم با همدلی، هم‌زبانی و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مفید، بستر مناسبی را برای پیشگیری از اعتیاد جوانان و افراد آسیب‌پذیر جامعه فراهم سازیم.

وی با تأکید بر لزوم آموزش خانواده‌ها در خصوص پیشگیری و مقابله با اعتیاد، افزود: پدیده شوم اعتیاد به مراتب خانواده‌ها را دستخوش آسیب‌های اجتماعی و روانی بسیاری کرده است که آموزش و مهارت‌آموزی آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیستانی عنوان کرد: طرح‌ها و برنامه‌هایی باید با مطالعه و تحقیق در جهت پیشگیری و مقابله با اعتیاد ارائه و آثار و نتایج آن‌ها ارزیابی و پایش گردد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اهمیت اقدامات محله محور در پیشگیری از اعتیاد، اظهار داشت: اقدامات محله محور با تکیه بر ظرفیت‌های محلی و دستگاه‌های ذی مدخل شهرستان در محله‌های پرخطر، در دستور کار قرار گیرد.

وی به مجموعه تولیدات سلامت اجتماعی فیروزه نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه تولیدات سلامت اجتماعی فیروزه به صورت پایلوت در برخی از محله‌های پرخطر اصفهان اجرا و در عین حال مراحل اصلاح و تکمیل آن انجام شود و صدا و سیما نیز نسبت به پخش محتوای این مجموعه، همکاری لازم را با اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی-اجتماعی-ورزشی شهرداری داشته باشد.

سیستانی بر لزوم همکاری همگان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: علاوه بر تدابیر، اقدامات و پیگیری‌های اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، به عنوان نقشه راه ما در سال جاری است که این روند باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول