اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمک مؤمنانه؛ راهی پرامید که همچنان ادامه دارد

رزمایش «کمک مؤمنانه» که از روزهای قبل از ماه مبارک رمضان در جای جای استان سمنان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

کمک مؤمنانه؛ راهی پرامید که همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس سمنان- معصومه رشیدی: زندگی امام حسن مجتبی (ع) سرشار از کرامت، بخشش و بزرگواری است؛ چنان که ایشان را «کریم اهل‌بیت (ع)» می‌نامند.

در طول عمر شریفشان چندین بار تمام امکانات زندگی‌شان را با محرومان تقسیم کردند، با محرومان و نیازمندان نشست و برخاست داشتند، کریمانه دعوت آنان را می‌پذیرفتند و سر سفره خالی آنان حاضر می‌شدند و با رغبت از غذای ساده آنان میل می‌کردند.

چه شب‌های زیادی که به خاطر دغدغه محرومان نخوابیدند و همچون پدر بزرگوارشان مایحتاج نیازمندان را به پشت حمل کردند و به دور از چشم مردم به منازل آنان رساندند و این الگوی کریمانه امروز پیش روی ما قرار دارد.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خود می‌فرمایند ما افتخار می‌کنیم که ائمه معصومین از امام علی بن ابیطالب (ع) تا منجی بشر، حضرت مهدی (عج) ائمه ما هستند.

ایشان انقلاب اسلامی را انقلاب مستضعفان و پابرهنگان را صاحبان اصلی انقلاب معرفی کردند و در ماه رمضان امسال، جلوه‌ای از حکومت علوی در کشور تجلی یافت که هنوز هم ادامه دارد.

تداوم کمک‌های انجمن توسعه مهدی‌شهر

انجمن توسعه و آبادانی مهدی‌شهر در قالب رزمایش «کمک مؤمنانه»، بیش از یک هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان و محرومان این شهرستان توزیع کرد.

ارزش ریالی هر یک از این بسته‌ها، بیش از ۱۸۵ هزار تومان اعلام شده و برنامه‌ریزی‌هایی برای ادامه این روند صورت گرفته است.

محمد ادب، بخشدار مرکزی مهدی‌شهر و دبیر انجمن توسعه و آبادانی مهدی‌شهر در این باره به فارس گفت: انجمن توسعه و آبادانی مهدی‌شهر در راستای رزمایش کمک مؤمنانه، همدلی و مواسات، یک هزار بسته معیشتی را تقدیم قرارگاه این ستاد در شهرستان مهدی‌شهر کرده است.

وی گفت: این بسته‌ها بین مردم نیازمند و محروم شهرستان مهدی‌شهر توزیع شده و در مراحل بعدی نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین مردم شهرستان انجام گرفته است.

مسؤولان همت کنند

یک کارشناس امور اجتماعی نیز درباره تلاش‌های صورت گرفته در رزمایش «کمک مؤمنانه» به فارس می‌گوید: باید در فرصتی مناسب، مشکلات فقر اجتماعی و اقتصادی جامعه تحلیل شود و چاره‌ای اندیشید؛ رزمایش کمک مؤمنانه ضروری و خوب است و در واقع نوعی مسکن برای اقشار محروم جامعه محسوب می‌شود.

امیر میرزایی بیان کرد: روش توزیع و نیز حفظ آبروی مؤمنان از شاخصه‌های این رزمایش است؛ اما مسؤولان و نمایندگان شهرها باید به فکر فقرزدایی از جامعه باشند؛ آن هم در کشوری که همه نوع ثروت طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: باید افرادی سر کار بیایند که موتور اقتصاد کشور را به بهانه برجام و رفع تحریم‌ها سال‌ها خاموش نگه ندارند؛ همان‌ها که بعد از شکست در توافق برجام، به حرف رهبر معظم انقلاب رسیدند که فرموده بودند «من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم».

کمک به مهاجران همچنان ادامه دارد

سمنان شهری مهاجرپذیر است و امروز دیگر آمارهای رسمی به‌خوبی نشان می‌دهد که این شهر با قابلیت‌های فراوان تا چه اندازه توانسته هم مهاجران داخلی را از شهرهای مختلف بپذیرد و هم میزبان شمار زیادی از اتباع و مهاجران خارجی و به‌خصوص اتباع افغانستانی باشد.

عمده افغانستانی‌های مقیم مرکز استان سمنان در مشاغل کارگری و در ساختمان‌سازی‌ها و زمین‌های کشاورزی اشتغال دارند و شاید کرونا بیشترین ضربه را به این قشر زده باشد.

افغانستانی‌هایی که به‌صورت کارگر روزمزد، نان‌آور خانواده هستند، تقریباً در این روزها با بیکاری هم‌نشین شده‌اند و این امر، بسیاری از آن‌ها را دچار مشکلات معیشتی کرده است که بی‌شک حمایت می‌خواهد.

شماری از خیران سمنانی و نیکوکاران اتباع خارجی که وضع مالی بهتری دارند، این روزها دست به کار شده‌اند تا به آسیب‌دیدگان این بخش کمک شود.

کمک به مهاجران خارجی در سمنان همچنان ادامه دارد و در قالب رزمایش کمک مؤمنانه بسته‌های معیشتی بین آن‌ها توزیع می‌شود.

این راه ادامه دارد

امسال با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به محرومان و نیازمندان، فضایی از همدلی و همدردی با نیازمندان، آن هم در ماه مبارک رمضان ایجاد شد که همچنان تداوم دارد.

مردم مؤمن و روزه‌دار حرکت عظیمی در این راستا به راه انداختند که نشان از درایت و خردمندی رهبر معظم انقلاب و تلاش برای هدایت جامعه بر مبنای مدیریت اسلامی دارد.

انتهای پیام/74003/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول