اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دانشکده طب سنتی تبریز مرجعی برای طب غیرکلاسیک

مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: قول می‌دهم تا در مدت کوتاه، یکی از مراکز تولید علم و دانش و طب سنتی همین دانشکده طب و سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواهد بود و به‌عنوان مرجع و امید و پشتیبان خواهد درخشید.

دانشکده طب سنتی تبریز مرجعی برای طب غیرکلاسیک

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا شمس اردکانی، مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت امروز در جمع خبرنگاران آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طب سنتی بیشتر به طب ایرانی معروف است زیرا مفهوم آن از نظر ما این است که طبی بوده که در گذشته استفاده شده و مکتب علمی مبتنی‌بر حکمت، فلسفه و علوم مختلف و موضوع بین رشته‌ای است.

وی افزود: علوم جدید یک علم جز نگر بوده و رشته هستند و مکتب نیستند.

مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: ما مکتب بسیار قوی سنتی داشتیم ولی با جزئی شدن علم، طب جدید جای طب سنتی را گرفت.

وی با اشاره بر اینکه از سال ۱۳۸۶ بر اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار دانشکده‌های طب سنتی تشکیل شد، افزود: در سه بعد آموزش و پژوهش و خدمات فعالیت کرده و درخشیدند.  

شمس اردکانی افزود: اساتید دانشکده‌های طب سنتی ایران با اچ ایندکس‌های بالایی هستند که افتخار بزرگی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه تبریز از چند بعد برای ما مهم است، تصریح کرد: دانشکده‌ها و قدمت این شهر، قطب بزرگ علم جهان با توجه به وجود دانشگاه ربع رشیدی، دومین شهری که دانشگاه در آن تاسیس شده است، تاثیر تبریز در جریانات دو قرن اخیر ایران در عرصه‌های مختلف، از جمله دلایل علاقه طب سنتی به ارتقاء این شهر از لحاظ طب ایرانی است.

مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت متذکر شد: قول می‌دهم تا در مدت کوتاه، یکی از مراکز تولید علم و دانش و طب سنتی همین دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواهد بود و به‌عنوان مرجع و امید و پشتیبان خواهد درخشید.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول