اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کمک مؤمنانه 35 میلیارد تومانی بوشهری‌ها به نیازمندان/ پرداخت کرایه 3 ماه مستاجران بی‌بضاعت

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: مردم خیر و نیکوکار بوشهر در ماه مبارک رمضان 35 میلیارد تومان به نیازمندان در قالب سبد معیشتی، اطعام، طرح اکرام ایتام و مفتاح‌الجنه به نیازمندان کمک کردند.

کمک مؤمنانه 35 میلیارد تومانی بوشهری‌ها به نیازمندان/ پرداخت کرایه 3 ماه  مستاجران بی‌بضاعت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مردم خیر و نیکوکار بوشهر در ماه مبارک رمضان 35 میلیارد تومان به نیازمندان در قالب سبد معیشتی، اطعام، طرح اکرام ایتام و مفتاح‌الجنه به نیازمندان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهرگفت: در ماه مبارک رمضان با تاسیس 50 آشپزخانه در نقاط مختلف استان بوشهر 312 هزار دست غذای گرم و مطلوب  به نیازمندان داده شد و  رشد 51 درصدی کمک رسانی در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این ایام به ارزش 4.6 میلیارد تومان غذای گرم بین نیازمندان استان بوشهر توزیع شد گفت: در راستای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه 49 هزار و 940 بسته معیشتی به ارزش 13.3 میلیارد تومان بین نیازمندان استان بوشهر با کمک مردم خیر و نهادها توزیع شد.

لطفی از اجرای طرح مفتاح‌الجنه در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح خیران ضمن آشنایی با مشکلات نیازمندان با کمک‌های نیکوکارانه برای رفع نیازهای اساسی محرومان اقدام می‌کنند که امسال به سبب بیماری کرونا خدمات نقدی به نیازمندان ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از پرداخت 5.5 میلیارد تومان به طرح مفتاح‌الجنه در کمک رسانی به نیازمندان خبر داد و افزود: در این طرح به زنان سرپرست خانوار که بیش از 65 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد مشمول می‌شوند ضمن پرداخت 3 ماه اجاره منزل آنها در تامین هزینه درمان، وسائل سرمایشی و تجهیزات منزل اقدام شد.

لطفی با اشاره به اجرای پویش «جذب حامی» در ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس این طرح در کشور  برای جذب یک میلیون حامی برنامه‌ریزی شد که سهم استان بوشهر 16 هزار نفر بود که 130 درصد محقق  شد و استان بوشهر در این زمینه عنوان نخست در کشور کسب کرد و در مجموع 30 هزار حامی خدمات لازم به ایتام استان بوشهر ارائه می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر به وصول زکات فطره پرداخت و بیان کرد:مردم مومن استان بوشهر 55 میلیارد ریال زکات فطریه و کفارات خود را برای حل مشکلات نیازمندان به کمیته امداد پرداخت کردند.

لطفی، با اشاره به پرداخت 51 میلیارد ریال زکات فطره افزود: از مجموع  وصولی‌های جمع آوری شده، 51.4  میلیارد ریال فطریه عام، و 1.5 میلیارد ریال فطریه سادات و مابقی کفاره عمد و غیره عمد بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول