اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

معاونان پارلمانی دخالتی در عضویت نمایندگان و تعیین رؤسای کمیسیون‌ها نداشته باشند

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه دولت به وظایف خود بپردازد و اجازه دهد مدیریت مجلس به دست نمایندگان باشد، گفت: معاونان پارلمانی دستگاه‌های مختلف دخالتی در عضویت نمایندگان در کمیسیون و تعیین رؤسای آنها نداشته باشند.

معاونان پارلمانی دخالتی در عضویت نمایندگان و تعیین رؤسای کمیسیون‌ها نداشته باشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 13 خرداد) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شکل‌گیری شورای هماهنگی سران قوا گفت: مجوزهای این شورا باید به حداقل برسد و صرفا باید برای کارهای ضروری و حداقلی مجوز صادر کند.

وی افزود: باید منابع 4.8 میلیارد دلاری را به صورت بهینه مدیریت کرد، برای بازگشت این منابع دیر اقدام شد اما نباید آن را رها کرد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: وقتی در دوران کرونا توانستیم دو روزه ثبت سفارش‌ها از فرودگاه امام را ترخیص کنیم چرا صنایع دارویی ما باید 6 ماه پشت در بروکراسی‌ها بماند، کرونا به ما نشان داد بعضی از کارها با هزینه کمتر و سرعت بیشتر قابل اجرا است.

وی اظهار داشت: تخصیص قطره‌چکانی ارز در ماه‌های پایانی سال گذشته بلای جان صنایع شد به طوری که صنایع دارویی برای تهیه مواد اولیه خود باید 6 ماه زودتر ثبت سفارش کنند.

روح‌الامینی با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: چرا کامیون‌ها باید ماه‌ها در مرز بمانند، برای ایران بازار همسایه‌ها حق مسلم است بنابراین باید در صادرات پنجره واحد داشته باشیم. کرونا نشان داد بسیاری از قوانین دست و پاگیر است بنابراین باید آنها را کنار گذاشت.

وی خطاب به دولت گفت: برگزاری جلسات خوب است اما باید راه‌حل‌ها و تحلیل‌ها ارائه شود، صرف ارائه گزارش کاری از پیش نمی‌برد.

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از چند برابری شدن بودجه نهادهای سه قوه، اظهار داشت: دیوان محاسبات بودجه نهادهای سه قوه را منتشر کند، بودجه قوای سه‌گانه در چند دوره اخیر روند صعودی داشت، این روند با شیب تندتری از سایر بودجه دستگاه‌ها بود.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: دولت به وظایف خود که بسیار است بپردازد و اجازه بدهد مدیریت مجلس به دست خود نمایندگان صورت گیرد؛ معاونین پارلمانی دستگاه‌های مختلف دخالتی در عضویت نمایندگان در کمیسیون و تعیین روسای آنها نداشته باشند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول