اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بانک مرکزی باید نظارت بر ارز‌های دیجیتالی را برعهده بگیرد

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد که بانک مرکزی باید نظارت بر ارز‌های دیجیتالی را برعهده داشته باشد.

بانک مرکزی باید نظارت بر ارز‌های دیجیتالی را برعهده بگیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در جریان بررسی گزارش اقتصادی دولت خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: موضوع بیت کوین را جدی بگیرید زیرا در صورت مدیریت می‌تواند فرصت خوبی برای کشور باشد در غیر این صورت به موضوع موسسات مالی و اعتباری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: درخواست من از دولت و مجلس این است که این جلسات یادآور خاطرات تلخ نشستن و برخاستن نباشد و بتوانیم چند نتیجه عملیاتی روشن از برگزاری این گونه جلسات داشته باشیم.

فرهنگی ادامه داد: اینکه دولت نظارت بر بیت‌کوین‌ها را به وزارت صنعت و معدن واگذار کرده را متوجه نشده‌ایم زیرا بانک مرکزی باید نظارت بر روی ارز‌های دیجیتالی را برعهده داشته باشد.

وی بیان کرد: نسبت به مدیریت نقدینگی در کشور عنایت ویژه‌ای داشته باشید زیرا نقدینگی در شرایط خاص به بازارهای مختلف وارد می‌شود که تبعاتی به دنبال دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از دولت برای ارائه اصلاحیه بودجه نسبت به تأمین قیر رایگان درخواست کرد و گفت: اگر مجلس بخواهد شخصا در این موضوع ورود کند، شورای نگهبان ایراد خواهد گرفت، بر این اساس دولت لایحه‌ای را درباره تأمین قیر رایگان به مجلس ارائه کند زیرا سال گذشته به دلیل موضوع کرونا تأمین قیر رایگان از بودجه حذف شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه کاهش ضریب جینی با کدام برنامه می‌خواهد اتفاق افتد، گفت: فاصله وحشتناکی میان بالاترین و پایین‌ترین طبقه در جامعه شکل گرفته که خلاف عدالت بوده و قابل قبول نیست بنابراین دولت و مجلس در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های نفس کشیدن بودجه در قسمت عمرانی مربوط به مدارس، بنیاد مسکن، ساخت و ساز روستایی همین قیر رایگان است که البته می‌توانیم هزینه آن را از طریق خوراک تأمین کنیم اما اگر دولت لایحه آن را ارائه کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی همچنین به افزایش قیمت‌ها و موضوع معیشت مردم اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش قیمت‌ها و عدم تأمین ازدواج‌ها بسیاری از ازدواج‌ها کنسل شده است بنابراین دولت باید برای تأمین جهیزیه و اعتباراتی برای خرید وسایل تولید داخل اقداماتی را انجام دهد.

فرهنگی تصریح کرد: همچنین حمایت از بیکاران متقاضی کار باید به روش مناسب توسط مجلس و دولت در دستور کار قرار گیرد و در بخش مسکن هم حتما مجلس اقدامات عاجلی را انجام خواهد داد که امیدواریم دولت هم از آن حمایت کند تا مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول