اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نبویان: با مدیریت پیر و خسته برجامی مشکل کشور حل نخواهد شد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با وجود مدیریت خسته پیر سرمایه داری برجامی هیچ‌گاه مشکل کشور حل نخواهد شد و باید رفت به سمت تفکر مقاومت.

نبویان: با مدیریت پیر و خسته برجامی مشکل کشور حل نخواهد شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس (سه شنبه 13 خرداد 99) گفت: وجود مشکلات در کشور موضوعی است که هیچ کس نمی‌تواند نسبت به آن اغماض داشته باشد و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انکار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر من دو تفکر در کشور بر سر مدیریت با هم اختلاف دارند؛ یک تفکر، تفکر حاکم است که تفکر آقای روحانی و دوستانش در این مملکت است.

وی افزود: این تفکر با ادعای تعامل بر سر کار آمد و گفته که دیگران به سراغ تقابل رفتند. سؤال من این است که مراد از تعامل چیست؟

نبویان خاطرنشان کرد: اگر تعامل به معنای ارتباط است، از زمانی که دولت آقای روحانی بر سر کار آمد من در مجلس بودم. مقام معظم رهبری فشار آوردند، این همه کشورهای منطقه بازار چند صد میلیونی منطقه، این دولت مطلقا با این کشورها ارتباط برقرار نکرد. همین طور در مورد کشورهای غیر متعهد 120 کشور ونزوئلا و...، این آقایان به مسخره گرفتند و گفتند نباید ارتباط برقرار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر تعامل به معنای ارتباط است چرا ارتباط برقرار نشد، جوابش یک کلمه است؛ تعامل به معنای ارتباط با آمریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه و بعضی از کشورهای دیگر و با حذف همه کشورهای دیگر مدنظر است.

وی افزود: آقای روحانی در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای خود صراحتا می‌گوید؛ آمریکا بنز است و کشورهای غیرمتعهد و روسیه دوچرخه هستند و اگر ما تدبیر داریم باید به سراغ بنز برویم.

نبویان خاطرنشان کرد: در کتاب «ایران و جهانی شدن» که مشاور آقای روحانی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نوشته و آقای روحانی هم از آن بسیار تمجید کرده آمده که تعامل به این معناست که ایران اگر بخواهد پیشرفت کند باید جهانی شدن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپذیرد، جهانی شدن قوانینی دارد، هرچه شما این قوانین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر پذیرفتید، پیشرفته‌تر می‌شوید و هر چه کمتر بپذیرید و در مقابل آن بایستید پس رفته‌تر می‌شوید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این کتاب آمده است که قوانین جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کشورهای قدرتمند جهان باید تنظیم کنند، مراد از کشورهای قدرتمند آمریکاست نه بنگلادش. لذا آنچه که آمریکا می‌گوید با آنها بیشتر بسازید که کشور شما پیشرفت کند و هرچه در مقابل این کشورها بایستید پس‌رفت خواهید کرد.

وی افزود: در این کتاب آمده است که مراد در این زمینه صنعت آمریکا و دیگر کشورهای پیشرفته نیت، مراد سیاستی است که آمریکا برای جهان ترسیم کرده است. در این کتاب آورده شده که آمریکا در غرب آسیا اسرائیل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پدید آورده و اگر در مقابل اسرائیل بایستید پس‌رفت خواهید کرد. همچنین در این کتاب آمده عدالت‌طلبی ربطی به ملت ایران ندارد و باید کنار گذاشته شود.

نبویان خاطرنشان کرد: در کتاب فوق الذکر آمده که این موارد ذکر شده با قانون اساسی و همچنین با استقلال ما نمی‌سازد همچنین با دین ما و تشیع نمی‌سازد، اما اگر بخواهید پیشرفت کنید باید همه اینها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار بگذارید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل بر اساس این دیدگاه یعنی سازش و تسلیم در برابر غرب. لذا هر تعهدنامه‌ای که جلو آوردند آقایان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا کردند؛ برجام امضا شد، CFT امضا شد، FATF امضا شد، 2030 امضا شد، چرا؟ چون آقای روحانی صراحتا می‌گوید؛ یکی از مشکلات کشور این است عده‌ای در داخل کشور به غرب بدبین‌اند.

وی ادامه داد: این نگاه این بدبختی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مملکت آورده، خودشان هم صراحتا گفته‌اند که ما هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم و فقط آبگوشت بزباش می‌توانیم درست کنیم و ملت ایران هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

نبویان خاطرنشان کرد: اگر تعامل معنایش سازش و تسلیم است، آقایان با سازش و تسلیم توانستند مشکلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنند. واقعا ملت ایران نمی‌تواند کاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از پیش ببرد؟ جوانان نخبه ما علی رغم تحریم در بعد نظامی پیشرفت نداشتند؟ تولید موشک‌های ایران حاصل نوکری کشورهای غرب است یا حاصل استقلال؟  

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا در زمینه هسته‌ای ما به چرخه کامل سوخت نرسیده‌ایم؟ در زمینه پزشکی رشد و پیشرفت نداشته‌ایم؟ فرستادن ماهواره به فضا به برکت پذیرش بی چون و چرای دستورات آمریکاست؟

وی افزود: سؤال این است که شما دولتمردان 7 سال به آمریکا و غرب اعتماد کردید، چه چیزی به دست آوردید؟ نابودی صنعت هسته‌ای؟ بتن‌ریزی رآکتور اراک، تعطیلی کارخانه‌های تولید سانتریفیوژ، نابودی مواد غنی شده 20 درصد، اخراج متخصصین هسته‌ای، بیکاری.

نبویان اضافه کرد: اما در مقابل تفکر امام و تفکر مقام معظم رهبری و تفکر مردم، تفکر دیگری که موجب عزت ملت ایران شده است. یعنی تفکر مقاومت و دفاع از منافع ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های کشورهای مستکبر، چنین تفکری که از سوی مردم و جوانان مومن انقلابی نمایندگی می‌شود موجب عزت و سربلندی ملت ایران شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تفکر معادلات جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عوض کرده است. به پایگاه اصلی آمریکا در منطقه حمله می‌شود، چشم شیر آنها کور می‌شود.

وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران بر اساس تفکر مقاومت و نه مذاکره، به حدی از اقتدار رسیده است که نفتکش‌های بدون اسکورت نظامی با نصب پرچم پرافتخارترین کشور جهان یعنی ملت بزرگ ایران مرزهای تحریم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکسته، از مرزهای اقتدار عبور می‌کند، صادرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد.

نبویان خاطرنشان کرد: راه شکست تحریم‌ها مذاکره نیست، مقاومت، ایستادگی و موشک‌هاست. فکر برد ـ برد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید بگذاریم کنار، بلکه برد و برد همه چی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برد. پیروزی فقط با مقاومت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با وجود مدیریت خسته پیر سرمایه داری برجامی هیچ وقت مشکل کشور حل نخواهد شد و باید به سراغ تفکر مقاومت رفت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول