اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حمایت 18 میلیاردی اوقاف از آسیب دیدگان کرونایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه درآمد موقوفات ابرکوه در سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است، اذعان کرد: ابرکوه یکی از فقیرترین شهرستان‌ها در حوزه درآمد موقوفات است که علت اصلی آن مزروعی و کشاورزی بودن رقبات است.

حمایت 18 میلیاردی اوقاف از آسیب دیدگان کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی قبل حجت‌الاسلام حسین زارع زاده در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: تبیین ظرفیت وقف موجب حل مشکلات اجتماعی و ایجاد تغییرات گسترده در کشور می‌شود که متأسفانه تا حدودی این ظرفیت مغفول مانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با تأکید بر اینکه وقف می‌تواند بهترین کمک برای دولت در جهت رفع مشکلات جامعه باشد خاطرنشان کرد: وقف می‌تواند بخش‌هایی از وظایف حاکمیت را بر عهده گیرد که نمونه آن حمایت 18 میلیاردی از آسیب دیدگان کرونایی و قشر آسیب‌پذیر جامعه، از محل درآمد موقوفات استان یزد است.

زارع زاده تصریح کرد: غفلت ما از وقف و عدم‌حمایت مجموعه دولت در دوره‌های مختلف از وقف، موجب شده است تا یک سری از موقوفات از بین رفته، تبدیل به ملک شده و در نهایت بهره‌وری لازم را از موقوفات نداشته باشیم. لذا اگر ظرفیت وقف احیا و به فعلیت برسد بخش عمده‌ای از معضلات را می‌تواند حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان ابرکوه یکی از فقیرترین شهرستان‌ها در حوزه درآمد موقوفات است، افزود: 313 موقوفه شهرستان ابرکوه که 110 مورد از آن منفعتی است در سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون ریال درآمد داشته است که قابل‌توجه نبوده و به نظر می‌رسد علت اصلی آن مزروعی و کشاورزی بودن بخش عمده ‌این رقبات است.

این مقام مسئول اذعان کرد: برخی قنات‌های وقفی خشک شده و زمین‌های آن از انتفاع خارج شده است که درخواست می‌شود از دستگاه‌های مرتبط و فرمانداری، با تشکیل اتاق فکر راهکارهای جدیدی از جمله استفاده از طرح‌های نوین کشاورزی و یا تغییر کاربری اراضی، این رقبات را از وضعیت فعلی نجات دهند.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول