اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فقط 3 ماه به برخی وزرا وقت بدهیم تا گرانی و تورم را کنترل کنند

نماینده بافق در مجلس گفت: به وزیر 3 ماه فرصت بدهیم تا به گرانی و تورم رسیدگی کند و اگر نتوانست به وظایفش عمل کند تکلیف خود را با او یکسره خواهیم کرد.

فقط 3 ماه به برخی وزرا وقت بدهیم تا گرانی و تورم را کنترل کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 13 خرداد) و در جلسه علنی و در نطق میان دستور اظهار داشت: شکل گیری مجلس انقلابی و کارآمدی مطالبه مردم و نظر مقام معظم رهبری بود که الحمدالله شکل گرفت ولی باید مراقبت کرد که این مجلس در شعار و کلام باقی نماند و تجارب مجالس قبلی تکرار نشود. 

وی با یادآوری دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت مجلس افزود: اگر نمایندگان این دو وظیفه را به نحو احسنت انجام دهند مجلس کارآمد و قوی خواهد بود؛ درباره وظیفه قانونگذاری با تورم قوانین رو به رو هستیم متاسفانه مجالس در تنور تورم دمیده‌اند پس باید تنقیح صورت گیرد.

نماینده مهریز در مجلس تصریح کرد: در بعد نظارت مجالس گذشته به خصوص دوره دهم عملکرد خوبی نداشت؛ زمانی مجلس انقلابی می‌شود که وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهد که این کلید حل مشکلات مردم و مسائل اقتصادی است.

صباغیان بافقی گفت: مجلس باید نظارت بر اجرای قوانین کند مبادا انقلابی گری و رفتن به سمت مجلس کارآمد تبدیل به حمله به دولت شود.ضمن اینکه  باید نظارت را جدی گرفت؛ بعضی وقت‌ها دولت‌ها می‌خواهند به آنها حمله شود و جامعه را به دو قسمت تقسیم کند بعد کوتاهی‌ها مغفول می‌ماند و ضرر آن متوجه مردم و اقشار ضعیف می‌شود.

وی افزود: سیاست حمله و تندروی در یکی دو سال اول درخشش خوبی دارد اما در پایان تبدیل به باتلاقی می‌شود که مجلس و نمایندگان را در آن فرو می‌برد.

صباغیان در ادامه با انتقاد از افزایش قیمت کالاها و اجناس گفت: اگر فردی بخواهد حتی زمین خالی را هم بخرد حتی با حقوق سی ساله‌شان هم نمی‌تواند این کار  را بکند. اکنون فاصله طبقاتی زیاد شده که جامعه را به نابودی می‌کشاند.

وی اظهار داشت: همه ما از مشکلات خبر داریم پس اگر مجلس وارد  دادن دستورهای سفارشی برای وام و تسهیلات و مجوزها شود دیگر انقلابی نخواهد ماند و همراه مجالس قبلی می‌رود؛ لذا مجلس نه فقط در شعار که در عمل هم نظارت کند.

وی با بیان این که مجلس دهم در نظارت کوتاهی داشت ابراز امیدواری کرد مجلس یازدهم این کوتاهی را جبران کند.

صباغیان یادآور شد: در دوره قبل وزیری یک ساعت با تاخیر آمد و وزیری دیگر جواب سوال نماینده را داد و بدون شنیدن پاسخش مجلس را ترک کرد به هیچ کدام از این اتفاقات واکنش نشان نداد که همه آن باعث ضعیف شدن مجلس و ضربه  به آن می‌شود.

وی افزود: اگر به وزیر 3 ماه فرصت بدهیم تا به گرانی و تورم رسیدگی کند و اگر نتوانست به وظایفش عمل کند تکلیف خود را با او یکسره خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول